Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

مقاله آموزش کامل فتوشاپ بصورت عالی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آموزش فتوشاپ
Konu Başlığı مقاله آموزش کامل فتوشاپ بصورت عالی
نویسنده موضوع بانو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan بانو

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

تصاویر GIF

گاهی اوقات، لازم است برای بهینه سازی بهترتصویردر قالب کاری که می خواهید انجام دهید، تصویر را در یک قالب صرفه جو ذخیره کنید. درطراحی وب سایت ها اغلب دیده شده که، در مقایسه با عکس های معمولی، در صفحه آرایی ها و طرح بندی وب سایت ها اغلب رنگ های کمتری به کار برده شده است.

GIF یا Graphics Interchange Format، یک قالب عکس است که از یک پالت که شامل بیش از 256 رنگ است استفاده می کند، که آن را به یک گزینه مهم برای گرافیک های وب تبدیل کرده است که از یک میدان رنگ گسترده استفاده نمی کند همچنین GIF می تواند پیکسل های تکی را طوری تنظیم کند تا به transparent تبدیل شوند که ما در این آموزش قصد آموزش و بحث در مورد آن را نداریم. تصویر زیر مقایسه بین یک تصویر با قالب GIF (با استفاده از 250 رنگ) و تصویر دیگر با قالب jpeg است، اندازه فایل هر دو دقیقا مشابه است. همین طور که می بینید قالب گرافیکی صرفه جوی GIF، از لحاظ کیفیت، شباهت بیشتری به تصویر اصلی دارد.


به دلیل اینکه تصاویر GIF یک پالت محدود با 256 رنگ دارد، تقریبا هیچ وقت از آنها در عکس ها استفاده نمی شود، اما برای گرافیک هایی که از یک رنگ در آنها استفاده می شود یا رنگ های محدودی در ساختارشان بکار رفته، بسیار مناسب هستند. برای عکس ها،قالب JPEG و یا PNG را می توان استفاده کرد.

تصاویر با کیفیت و PNG صرفه جو

PNG یا Portable Network Graphics، مانند GIF ، قالب هایی با داده های صرفه جو هستند، جز اینکه آنها تعداد بیشتری رنگ را پشتیبانی می کنند ( که باعث می شود آنها در بسیاری موارد دیگر نیز بزرگتر باشند ).....و نیز می توانند به جای single transparent pixels یا تک پیکسل های شفاف، کانال های شفاف آلفا یا alpha transparency channels را پشتیبانی کنند.

تصاویر PNG در حال جایگزین شدن با تصاویر GIF هستند، بیشتر به خاطر اینکه آنها اساسا بهتر از تصاویر GIF قادر به فشرده سازی تصاویر هستند و از دامنه رنگ بیشتری نیز برخوردارند. آنها هنوز مانند GIF از گسره پشتیبانی وسیعی برخوردار نیستند، اما در این جهت در حال بهبود وضعیت خود هستند.

برای گرافیک هایی که باید روی وب قرار بگیرند در حالیکه کاملا کیفیت خود را حفظ کرده اند، PNG اولین انتخاب است در این موارد شما به یک تصویر با سایز بزرگتر از JPEG دست می یابید، اما در این زمان، اصولا PNG بهترین انتخاب برای زمانی است که یک گرافیک شامل خطوط تیز و یا متنی است که باید خیلی واضح و روشن نمایش داده شود، اما این کار سرانجام بستگی به تصمیم طراح دارد که کدام یک از قالب ها را انتخاب می کند
 

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

راهنمای استفاده از ابزار Pen در فتوشاپ


آشنایی با نحوه کار با ابزار Pen در فتوشاپ
در این آموزش، قصد داریم به شما نشان دهیم چگونه از ابزار Pen Tool برای خلق اشکال استفاده کنید. در اینجا تجربیاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد که می تواند شما را در استفاده کابردی تر این ابزار یاری دهد.

درباره ی ابزار Pen
ابزار Pen Tool یکی از معدود ابزارهایی است که در فتوشاپ، به عنوان برنامه ای که بر پایه پیکسل است، برای ایجاد اشکال و تصاویر وکتور در اختیار کاربران قرار دارد. تصاویر وکتور برای تعریف اشکال و سایر خصوصیات خود از محاسبات ریاضی و نقاط استفاده می کنند بنابراین آنها قابلیت مقیاس دادن هستند یعنی می توان آنها را هر اندازه که لازم است بزرگ یا کوچک کرد بدون اینکه از کیفیت آنها کاسته شود.
با استفاده از ابزار Pen، می توانیم خطوط و منحنی هایی ایجاد کنیم، آنها را در کنار یکدیگر قرار داده و از آنها اشکال متنوعی خلق کنیم. اگر ابزار Pen Tool را با تعدادی از اشکال وکتور ترکیب کنیم، می توانیم تصاویر پیچیده و با قابلیت مقیاس دادن به وجود آوریم.


شروع آموزش
برای کمک به آشنایی بیشتر شما با این ابزار، می خواهیم مثال های مختلفی به شما نمایش دهیم و نشان دهیم چگونه اشکال را رسم کنیم.
برای شروع، یک فایل جدید ایجاد کنید. (284×284)
سپس با رفتن به مسیر View > Show > Grid پارامتر Grid را فعال کنید و با رفتن به مسیر View > Snap گزینه Snap را نیز فعال نمایید.

ما grid + snapping را فعال کردیم، حالا می توانیم از ابزار pen استفاده کنیم و با کمی دقت اشکال و منحنی های خود را رسم کنید.
حالا ابزار Pen را انتخاب کرده و در قسمت نوار تنظیمات، آیکن Shape Layers را فعال نمایید.



حالا به سلیقه خود یک رنگ به عنوان رنگ foreground انتخاب کنید.

رسم کردن اشکال با ابزار pen بسیار آسان است. مکان نما را در جایی که می خواهید کشیدن را از آنجا آغاز کنید، قرار دهید و کلیک کنید تا اولین نقطه (anchor point) ظاهر شود. نقاط ثقل پی در پی به یکدیگر متصل می شوند تا اینکه به نقطه پایانی برسند، این کار به شما امکان کشیدن شکل را می دهد.برای کامل کردن یا بسته شدن شکل، روی نقطه آغاز کلیک کنید.
این کار را ادامه دهید. ببینید با استفاده از نقاط چه شکلی می توانید ایجاد کنید. من پیشنهاد می کنم یک ستاره ایجاد کنید.
تا اینجا کشیدن اشکال ساده کافی است!


کشیدن منحنی با استفاده از Pen Tool
ممکن است قبلا در هنگام رسم کردن منحنی ها و کلیک و کشیدن (drag) نقاط ثقل (anchor point) متوجه نکته جالبی شده باشید و آن اینکه خطوط شروع به منحنی شدن می کنند!
می خواهیم این ادعا را آزمایش کنیم. بعد ازاینکه یک نقطه ثقل ایجاد کردید ، کلید ماوس را نگه دارید و آن نقطه را در هر جهتی که دوست دارید خط شما انحنا داشته باشد drag کنید.

اگر شما مطالب و دستورالعمل های زیر را دنبال کنید، باید قادر باشید یک دایره بکشید.

اگر در کشیدن شکل مورد نظر دچار مشکل شدید، در این قسمت یک آموزش ویدئویی وجود دارد که به شما نشان می دهد چگونه دایره را رسم کنید. هنگامی که آیکن به یک اشاره گر سیاه تبدیل شد، به این معناست من در حال Drag کردن هستم وقتی که یک نقطه ایجاد کرده ام.
 

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

مشخصات منحنی ها بر اساس طول، جهت نقاط و زاویه ای (angle) است در آن قرار دارند. بعد از کمی که با آنها تمرین کردید، باید بیشتر با رسم کردن منحنی های پیچیده تر آشنا شده باشید. به این نکته هم توجه کنید که، برای تغییر دادن جهت هر نقطه بوسیله ابزار pen، کلید Ctrl یا Ctrl + Alt را نگه دارید.
مثال:

چند مثال از اشکال مختلف
می خواهیم آنچه را که تا کنون آموخته ایم اجرا کنیم و از آنها در رسم کردن چند طرح اصلی استفاده کنیم. اگر از همان سایزو ابعادی که در بالا به آن اشاره شد برای فایل خود استفاده می کنید، می توانید این الگو ها را در آن Copy + Paste کنید.

ابتدا یک مربع با گوشه های گرد (Rounded Rectangle) رسم کنید. یک مربع از قبل طراحی شده در لیست اشکال وجود دارد که می توان از آن استفاده نمود، اما گاهی اوقات باید آن را طوری طراحی کنیم و گردی گوشه های آن را به دلخواه تنظیم کنیم.

مربع مورد نظر از منحنی های اولیه تشکیل شده و ایجاد آن کار بسیار ساده ای می باشد. با اعمال کمی تغییرات، می توانیم مربعی با 1 یا 2 و یا 3 گوشه گرد خلق کنیم، در حالیکه بقیه گوشه ها تیز باقی بمانند.

اینجا نیز یک الگوی دیگر وجود دارد که همین طور که می بینید روی منحنی "S" متمرکز است و شامل موجهای متوالی و پی در پی است.

همیشه در اشکال پیچیده از منحنی های "S" شکل استفاده می شود. آنها با drag کردن نقاط راهنمای (Directional Points) دو نقطه ثقل در یک جهت ایجاد می شوند.

برای آخرین مثال می خواهیم با استفاده از ابزار "Pen " یک custom shape یا شکل جدید دست ساز ایجاد کنیم.


برای خلق یک کپی دقیق از این شکل، لازم است که درباره ابزار "Convert Point " نیز اطلاعاتی داشته باشید. وقتی نقاط را به وجود آوردید، ابزار Convert Point را انتخاب کرده و کلیک کنید تا یک نقطه ایجاد شود، سپس روی نقطه کلیک و آن را drag کنید تا بتوانید به طور دستی جهت قرار گرفتن دستگیره ها را برای ایجاد یک منحنی تغییر دهید. آموزش ویدئویی زیر را دنبال کنید.

> مشاهده فیلم دوم در صفحه فوق

دیدید که کار بسیار آسانی بود. با کمی تمرین و خلاقیت، می توانید اشکال متنوع و زیبایی بوسیله ابزار pen ایجاد کنید.

نتیجه
ابزار pen در فتوشاپ، راههای ساده ای را برای خلق اشکال و path ها در فتوشاپ در اختیار کاربران قرار داده است و به کابر این امکان را می دهد تا به آسانی اشکالی ایجاد کنند که قابل مقیاس دادن هستند. در فتوشاپ محدودیت هایی برای خلق اشکال و تصاویر وکتور وجود دارد که با روی کار آمدن Adobe Illustrator این مشکل نیز برطرف شد.

ممکن است شما شکلی خلق کنید و بخواهید آن را برای موارد بعدی در سیستم خود ذخیره نمایید. برای انجام این کار، در حالیکه ابزار pen در حالت انتخاب قرار دارد روی شکل کلیک راست کنید و گزینه Define Custom Shape را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، این اشککال را می توان به هر اندازه ای بزرگ یا کوچک کرد بدون اینکه از کیفیت اولیه آنها کاسته شود.
 

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

لیستی از پر کاربردترین کلیدهای میانبر فتوشاپ که با استفاده از اون می تونید سریع تر و حرفه ای تر با فتوشاپ و ابزارهای آن کار کنید .

کلیدهای عمومی :
CTRL+O = Open file
CTRL+N = New file
CTRL+W = Close file (watch out for not mixing with CTRL+Q!!)
CTRL+S = Save file
CTRL+SHIFT+S = Save file As
CTRL+ALT+SHIFT+S = Save for web
CTRL+Q = Quit photoshop
CTRL+A = Select all
CTRL+D = Deselect
CTRL+E = Merge Down (more about layers later on..)
CTRL+R = Rulers visible (the things you drag guidelines out from..)
CTRL+T = Transform selection (Scale and rotate..)
CTRL+U = Change image Hue, Saturation and Lightness
CTRL+I = Inverse
CTRL+F = Repeat last used filter
CTRL+K = Preferences
CTRL+L = Levels
CTRL+Z = Undo (something you just can´t live without. Fact.)
CTRL+X = Cut
CTRL+C = Copy
CTRL+V = Paste
CTRL+B = Color balance
CTRL+M = Curves
CTRL+Space = Zoom In
CTRL+ALT+Space = Zoom Out
D = Set Colors to Default
X = Change Foreground color with Background color​
بعد از کلیدهای بالا کلیدهای زیر را حتما یاد بگیرید :
CTRL+SHIFT+E = Flatten image
CTRL+SHIFT+T = Transform again
CTRL+SHIFT+U = Desaturate (make image black & white)
CTRL+SHIFT+I = Inverse selection (usefulnes=100000)
CTRL+SHIFT+P = Page setup
CTRL+SHIFT+D = Reselect
CTRL+SHIFT+F = Fade last filter..or thing you just did..
(works on alot of things)
CTRL+SHIFT+L = Auto levels
CTRL+SHIFT+Z = Redo
CTRL+SHIFT+N = New layer​
اگر فرد مبتدی هستید یاد گرفتن کلیدهای زیر زیاد مهم نیست :
CTRL+ALT+0 = Actual pixels (“zooms” to 100%)
CTRL+ALT+O = Open As
CTRL+ALT+S = Save a Copy
CTRL+ALT+D = Feather selection
CTRL+ALT+F = Last filter, only you get to choose the stuff!!
CTRL+ALT+L = Auto levels, and… you get to choose.
CTRL+ALT+Z = History back (you´ve got to know this one!!!!)
CTRL+ALT+B = Auto-color-balance
CTRL+ALT+M = Auto-Curves​
کلیدهای زیر هم مفید هستند :
CTRL+SHIFT+ALT+Q = Quit photoshop..without asking anything!
CTRL+SHIFT+ALT+E = Flatten image to active layer (useful, if you´re not a beginner
 

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

کلیدهای میانبر منوها :
کلیدهای میانبری که برای باز کردن آنها با موس باید از بالا و منوها از آنها استفاده کنید .

ALT+F+V = Revert to last saved version of image
ALT+F+M = Import
ALT+F+R = Export (useful for GIFs)
ALT+F+U+B = Batch
ALT+F+I = File info
ALT+F+F+G = General Preferences
ALT+F+”number” = Open recent files (really useful, once you get used to it..)​
منوی Edit :
ALT+E+L = Fill selection
ALT+E+S = Stroke “around” selection (read more in the “outline”-section )
ALT+E+A = Transform..these are the most useful;
+H = Flip horizontally
+V = Flip vertically
+D = Distort​
منوی Image :
ALT+I+M = Mode..+R = RGB +I = Indexed..and so on
ALT+I+D = Duplicate image
ALT+I+I = Image size (REALLY USEFUL!!)
ALT+I+S = Canvas size​
منوی لایه ها (Layer) :
ALT+L+N+L = New layer
ALT+L+D = Duplicate layer
ALT+L+L = Delete layer (!)
ALT+L+O = Layer Options (same as double-click on layer)
ALT+L+C = Layer Effects (all effects have their own shortcut!!!)
ALT+L+K = Layer Mask​
منوی Select که خیلی مفید هستند :
ALT+S+C = Color range (use it! You´ll get it!!)
ALT+S+M = Modify selection (lot´s of cool stuff here!)
ALT+S+T = Transform selection
ALT+S+L = Load selection​
منوی Filter:
ALT+T+B = Blur-menu
ALT+T+N = Noise-menu
ALT+T+P = Pixelate-menu
ALT+T+R = Render-menu
ALT+T+S = Sharpen-menu
ALT+T+T = Texture-menu
ALT+T+E = Eyecandy (plug-in..go get it!)​
منوی View:
ALT+V+P = Print size
ALT+V+G = Show grid​
منوی Window:
ALT+W+O = Show/Hide Tools
ALT+W+B = Show/Hide Brushes
ALT+W+L = Show/Hide Layers
ALT+W+Y = Show/Hide History
ALT+W+S = Show/Hide Statusbar​
چندتا کلید میانبر دیگر که خیلی مفید هستند :
TAB = Show/Hide all tools & windows
SPACE = Hand-tool (the one you can drag yourself around the pic with)
F = Change view, from window to hide all..
CTRL+1-3 = View different channels (R,G & B) CAPS LOCK = Change cursor from exact to tool-pic
SHIFT (hold in) = Extra functions in several tools
ALT (hold in) = Extra functions in several tools
CTRL+ARROWBUTTON = Move layer
CTRL+ALT+drag-a-layer = Copy layer​
چندتا کلید میانبر دیگر هم هستند که مربوط به بخش ابزارهای (Tool) می باشد و برای مطلع شدن از این کلیدهای می توانید موس را بر روی هر ابزاری که می خواهید چند ثانیه قرار دهید تاکلید میانبر مربوط به آن نشان داده شود . حتما آن ها را یاد بگیرید چون مفید و کاربردی هستند
 

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

لذت استفاده از لایه های ماسک در فتوشاپ




آموزش کار با لایه ماسک در فتوشاپ

توجه:

این آموزش با هر ورژنی از برنامه ی فتوشاپ قابل اجرا می باشد.
ابتدا عکسی را که در زیر نمایش داده شده را ذخیره کنید، سپس آن را در فتوشاپ باز نمایید.




مرحله 1

شما می توانید با اضافه کردن لایه ماسک به لایه اصلی، بدون صدمه زدن به عکس یا تصویر اصلی در آن یک افکت تصویر ساده ایجاد کنید. اگر شما نمی دانید چطور باید به لایه یک ماسک اضافه کرد، کافیست فقط روی لایه ای که می خواهید ماسک شود، کلیک کنید،سپس به پایین پالت layers نگاه کنید، آیکن مربع شکل با یک دایره در وسط، آیکن ماسک است که با کلیک روی آن، لایه انتخاب شده ماسک می شود.
همچنین می توانید این کار را با رفتن به منوی LAYER و سپس انتخاب گزینه "Add Layer Mask" انجام دهید.
اگر عکس شما لایه "Background" بود این کار را انجام دهید:
در فتوشاپ نمی توان به لایه Background ماسک اضافه نمود. بنابراین لازم است قبل از اینکه بتوانید کاری روی آن انجام دهید ابتدا لایه عکس خود را به حالت نرمال و قابل ویرایش تغییر دهید. روی لایه دوبار کلیک کنید سپس در پنجره ای که باز شده روی OK کلیک کنید. حالا یک لایه نرمال دارید. اینک باید یک لایه Background سفید رنگ ایجاد کنیم تا در پشت لایه عکس دیده شود.یک لایه جدید ایجاد کنید و آن را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنید و بعد از این، لایه را زیر لایه عکس Drag کنید.


مرحله 2

وقتی به لایه مورد نظر ، لایه ماسک را اضافه کردید، با استفاده از ابزارهای انتخاب یک انتخاب به شکلی که مایلید عکس شما درون آن قرار گیرد ترسیم کنید - مثلا یک دایره -با لبه هایی که حالت fading out یا در حال محو شدن را دارد.
کلیدهای Ctrl+Shift+I را نگه دارید تا انتخاب شما invert یا معکوس شود. این ناحیه انتخابی را بارنگ سیاه پر کنید.سپس از حالت انتخاب خارج شده (Ctrl+D) و به مسیر Filter< Blur< Gaussian Blur بروید و بسته به اینکه تا چه اندازه می خواهید لبه های کار fade out یا در حال محو شدن به نظر برسند، برای این، مقدار بین 3 تا 5 را اعمال کنید.
در تصویری که به عنوان نمونه می بینید، در حقیقت فقط یک Radial gradient به لایه ماسک اضافه شده است. توجه داشته باشید قسمت های سفید رنگ لایه ماسک ، فضایی است که عکس یا تصویر آنجا قرار می گیرد. رنگ سیاه روی لایه ماسک حالت transparency ایجاد می کند.



مرحله 3

اغلب فیلترها و plug-in ها را می توان به همان روشی که روی عکس ها یا تصاویر واقعی هستند، روی لایه ماسک اعمال کرد. و افکت های واقعی جالب بدست آورد.
افکتی که روی این تصویر اعمال شده، نحوه تاثیر فیلتر Crystallize ( مسیر ...FILTER/Pixelate/Crystallize) را روی یک Radial gradient لایه ماسک نشان می دهد. می توانید فیلتر Pointillize را نیز برای دست یابی به همین افکت امتحان کنید.
نکته: برای تقویت و تغییر لایه ماسکی که افکت روی آن اعمال شده است، از فیلتر "Levels" استفاده می شود.



در زیر مثال دیگری نشان داده شده است. روی این لایه ماسک ابتدا یک Diamond gradient, سپس فیلتر Color Halftone (مسیر FILTER/Pixelate/ Color Halftone) و فیلترهای Tiles (مسیرFILTER/Stylize /Tiles) اعمال شده است. برای ایجاد برش های باریک tiles یا کاشی شکل، ابتدا یک فضای مستطیل شکل انتخاب کردیم، Feather ناحیه انتخابی را روی 10 پیکسل تنظیم کردیم، رنگ سفید را به ناحیه اعمال نموده و فیلتر Tiles را روی ناحیه انتخابی بکار بردیم.


حالا نوبت شماست . امتحان کنید.
 

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

روش های سریع و آسان انتخاب و برش مو در فتوشاپ




دو روش کاربردی برای انتخاب مو و سطوح خز دار در فتوشاپ

زمانیکه می خواهیم در فتوشاپ موهای انسان یا خز بدن حیوانات را مرتب کنیم، همیشه دچار با مشکلاتی روبرو می شویم و باید از یک سری ترفند یا حقه طراحی استفاده کنیم تا تصویری که به دست می آید واقعی به نظر برسد. اینجا 2 روش را به شما آموزش خواهیم داد که هر کدام از تصاویر مورد استفاده ، پس زمینه متفاوتی دارند، یکی با پس زمینه صاف و ساده و دیگری با پس زمینه دارای جزییات بیشتر.


روش اول: تصاویر با پس زمینه ساده

بهترین عکس ها، عکس هایی هستند که در پس زمینه ساده و سفید قرار دارند. پیدا کردن لبه های کار در این عکس ها کار بسیار آسانی است، اما برش موها در این پس زمینه نیز احتیاج به ترفندهای خاصی در فتوشاپ دارد. در این مثال ما از تکنیک متداول Channel برای آراستن موهای این خانم استفاده خواهیم کرد.



عکس را در فتوشاپ باز کنید. عکسی که اینجا استفاده شده پس زمینه سفید ندارد، اما رنگ پس زمینه یک رنگ ساده است که کنتراست خوبی بین تصویر و پس زمینه ایجاد می کند.



به پالت Channels بروید و هر کدام از رنگ های قرمز و آبی و سبز را بررسی کنید. هر کدام که از آنها که کنتراست خوبی بین زمینه و پس زمینه ایجاد می کند را انتخاب کنید.این لایه channel را به یک آیکن ساخت channel جدیدبکشید (Drag کنید) تا یک نسخه جدید از آن ایجاد شود.



channel جدید را انتخاب کنید، کلیدهای Ctrl+L را بزنید تا پنجره Levels باز شود تا بتوانید کنتراست بین قسمت های تیره و روشن را افزایش دهید ولی زیاده روی نکنید، چون متوجه خواهید شد که پیکسل های تصویر ظاهر می شوند.



به علت تیرگی کمی که در رنگ پس زمینه وجود داشت، هنگام تیره کردن آن، در قسمت های تیره تر،رنگ ،کمی به خاکستری متمایل می شود. ابزار Dodge را با مقدار Opacity پایین انتخاب کنید ،نقاط تیره تررا هدف قرار داده و پبا استفاده از این ابزار نقاط تیره را روشن تر می کنیم تا جایی که این نقاط سفید رنگ شوند. . س زمینه را تا سفید شدن کامل آن رنگ کنید.



ابزار Burn را انتخاب کرده و این بار سایه ها را هدف قرار دهید تا قسمت های داخلی تصویر سیاه خالص شوند.



ابزار براش را انتخاب کنید تا قسمت هایی از تصویر را که هنوزسیاه نشده است را کامل رنگ کنید.



جای رنگ سفید با سیاه عوض را با زدن کلید بازدن کلید Ctrl+I عوض کنید ( تصویر را Invert کنید) و یک مرور سریع بکنید تا قسمتهای باقی مانده که بوسیله براش ترمیم نشده، مشخص و ترمیم شده باشند.



کلید Ctrl را نگه دارید و روی لایه Channel کلیک کرده کنید تا تصویر انتخاب شود، سپس به قسمت های channel های اصلی که قابل دیدن هستند برگردید. به پالت لایه ها برگردید و انتخاب را کپی کنید . آن را روی یک لایه جدید Paste کرده و لایه تصویر اصلی را خاموش کنید تا تصویر جدا شده یا بریده شده را در پس زمینه transparency ببینید.



تصویر با قطع شدن زائده های مو و باقی ماندن بهترین قسمت ها به دست آمد.روی تصویر Zoom in کنید و هر رنگ روشن که در حاشیه لبه های تصویر وجود دارد ، مخصوصا اگر این رنگ ها روی پس زمینه تیره قرار گرفته اند، را پاک کنید.این کار ها باعث می شود کمتر از ابزار براش و Burn tool برای Highlight کردن جوانب تصویر استفاده کنید.
 

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

روش دوم: تصویر با پس زمینه منظره

هنگام کار با پس زمینه های ساده تکنیک Channel روش خوبی برای عکاسان است، اما هنگامی که با پس زمینه هایی مثل منظره که دارای جزییات بیشتری است کار می کنید استفاده از این روش خیلی سخت تر می شود.



تصویر مورد نظرتان را در فتوشاپ باز کنید. در این تصویر کنتراست مناسبی بین زمینه و پس زمینه وجود دارد، اما بخش هایی از مو با قسمت های تیره تر پشت سر ترکیب شده است.



بوسیله ابزار Pen شروع کنید به انتخاب لبه هایی از مو که با پس زمینه مخلوط نشده است، اما زمانی که قسمت های مورد نظر انتخاب شد، می بینید که یک تصویر ناهموار نه چندان زیبا بوجود آمده است.



اینجا قسمت هایی از موها که با پس زمینه ترکیب نشده آن را در اختیار داریم. هدف ما این است که قسمت هایی از مو که یکنواخت و بدون زواید پس زمینه باشد را داشته باشیم چون در مراحل بعد می توانیم قسمت های نامنظم آن را ترمیم کنیم.



با feathering حدود 0.2 پیکسل یک انتخاب انجام دهید تا همه لبه های خشن را از بین برود و آن را در یک لایه جدید paste کنید. transparency تصویر را کاهش دهید، بنابراین فقط خطوط اصلی مو قابل دیدن می شوند.



اینجا مرحله ایست که تفریح شروع می شود! ابزار Smudge را انتخاب کنید و در قسمت های جدید مو شروع به نقاشی کردن کنید، از زمینه یا به عنوان الگو استفاده کنید.با یک براش 4 پیکسلی برای پر کردن موها ضخیم شروع کنید و از مسیر خطوط دندانه دار و ناهموار، موها را پر کنید.



موهای جدید به زودی به ظاهر اصلی خود باز می گردند.برای این مرحله بد به نظر نمی رسد، اما باید مرحله قبل را با یک براش باریک تر برای کشیدن موهایی که تک تک وجود دارند تکرار کرد.



از یک براش به اندازه 2 پیکسل و ابزار Smudge استفاده کرده شروع به کشیدن موهای پراکنده در قسمت ها و سمت های مختلف بکنید تا به تصویر واقعیت بیشتری ببخشید.



در آخر می توانید تصویر را به آسانی روی یک پس زمینه قرار هید.
 

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

ساخت پرتره گرافیک حرفه ای در فتوشاپ
ساخت پرتره گرافیک حرفه ای در فتوشاپ
امروز با آموزشی تحت عنوان ساخت پرتره گرافیک حرفه ای خدمت رسیدیم.این آموزش مراحل کار با پترن ها،گرادینت،و حالت های مختلف ماسک گذاری آشنا خواهید شد​
خوب ابتدا عکسی که مد نظرتون هست رو وارد فتوشاپ کنید.برای رنگ کردن موها شیوه های زیادی وجود دارد که ما در اینجا با استفاده از حالت ماسک گذاری روی تصاویر این کار را اعمال می کنیم.برای انتخاب حالت ماسک Q را زده و بعد یک براش با لبه نرم جهت انتخاب ناحیه مورد نظر اقدام کنید.​
بعد از اتمام مراحل فوق Q را دوباره زده(از حالت ماسک خارج شدن)،خوب در اینجا با ctrl+shift+i حالت انتخاب بر عکس رو خواهیم داشت…​
خوب اگر مراحل فوق با موفقیت به اتمام رسوندین،حالا به آدرس زیر برای انتخاب نوع رنگ آمیزی ( گرادینت ) برین…​
مراحل زیر رو به ترتیب دنبال کنید…​
شما قادر به مشاهده لينک ها نمي باشيد . باید ابتدا در گروه ایران فروم عضو شوید برای عضویت سریع کلیک کنید.
مراحل فوق به اتمام رسید،تغییرات رو در زیر ببینید…
 

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

مراحل فوق به اتمام رسید،تغییرات رو در زیر ببینید…​
خوب نوبت به رنگ چشم ها میرسه..برای این کار از حالت ماسک ( در مراحل فوق )استفاده میکنیم…​
مراحل زیر رو به ترتیب دنبال کنید…​


مراحل فوق به اتمام رسید،حالا چشمهائی رنگین در اختیار داریم​

 

بانو

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
May 13, 2014
ارسالی‌ها
118
پسندها
63
امتیازها
0
محل سکونت
بالا شهر
بهترین اخلاقم
لبخند مدام

اعتبار :

دنبال کنید…


مراحل فوق به پایان رسید…تغییرات رو در زیر میبینید​
حال برای زیبا تر شدن طرح باز از یک پترن دیگه استفاده میکنیم…مراحل رو همانند بالا در زیر دنبال کنید…​


.:. تصویر پایانی رو در زیر میبینید .:.​


 
بالا پایین