Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ویژگی های موبایل گلکسی اس 5

اطلاعات موضوع

Kategori Adı سامسونگ
Konu Başlığı ویژگی های موبایل گلکسی اس 5
نویسنده موضوع hossein2015
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan hossein2015

hossein2015

کـاربـر جـدیـد
تاریخ ثبت‌نام
Jun 28, 2014
ارسالی‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

هر بار که شمارة بعد از حرف S در گروه Samsung Galaxy بالاتر میرود، جهان خود را برای مجموعه ای از دستاوردهای اعجاب آور آماده میکند. خط تولید آن در برابر iPhone قد علم کرده است و Android را به بالاترین سطح ممکن برده است. ماه گذشته آخرین نسخه آن بیرون آمد و عدد 5 در پی اثبات ارزش‌های این گوشی است.
بروز رسانی ها در همه جنبه ها انجام شده اند: تراشه سریع‌تر ، صفحه نمایش بزرگ‌تر، دو سنسور جالب توجه جدید (کنترلگر ضربان قلب و اسکن اثر انگشت)، و یک دوربین کاملاً بهبود یافته در بالا. موضوع طراحی نیز در S5 دست‌کاری شده است و نوعی پردازش جدید برای آن به کار رفته است، و حتی بهتر از چیزی شده است که در Galaxy Note 3 داشت و بسیار درخور توجه بود.
ضبط ویدئو با 4K انجام می‌شود و باطری بهتر شده است- و این فهرست همچنان ادامه دارد. ما تلاش کرده‌ایم که Galaxy S5 را به صورت زیر خلاصه کنیم:
ویژگی‌های کلیدی:

  • GSM/GPRS/EDGE چهار باند؛ 3G چهار باند به همراه HSPA; LTE
  • صفحه نمایش لمسی 5.1" 16M-color 1080p Super AMOLED؛ کف حالت Adobe RGB
  • Android OS v4.4 KitKat با TouchWiz UI
  • تراشه 2.5 GHz Krait 400 CPU, Adreno 330 GPU; Qualcomm Snapdragon 801چهار هسته ای
  • 2GB RAM
  • دوربین 16 MP ISOCELL با اتوفوکوس تشخیص فاز، سنسور 1/2.6" 16:9 به همراه فلش LED
  • ضبط ویدئو 2160p در 30fps، 1080p در 60fps، و 720p در 120fps
  • دوربین جلو 2 MP، ضبط ویدئو 1080p
  • تقویت کننده دانلودWi-Fi a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct and DLNA,
  • GPS با A-GPS, GLONASS
  • 16GB/32GB حافظه داخلی
  • اسلات کارت microSD
  • گواهی‌نامه IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و غبار
  • اسکن اثر انگشت با پشتیبانی از پرداخت‌های PayPal و حالت دسترسی اختصاصی
  • پورت microUSB 3.0 با میزبان USB و MHL 2.0، انطباقی پذیری Backwards با microUSB 2.0
  • Bluetooth v4.0
  • NFC
  • پورت IR برای عملکرد کنترل از راه دور
  • جای فیش استاندارد 3.5 mm
  • شتاب سنج و سنسور مجاورت
  • کنترل ضربان قلب
  • سنساره حالت IR برای حرکات هوایی
  • حرکات هوشمند: توقف هوشمند، ایست هوشمند
  • از میان بردن نویز به صورت فعال با یک میکروفون اختصاصی
  • باطری 2,800mAh
معایب اصلی:

  • عدم وجود OIS و یا کلید اختصاصی دوربین
  • اسپیکر منفرد قرار گرفته در عقب
  • پشتیبانی ضعیف از کدک ویدئو
این فهرستی است که در هر بخش می‌تواند گسترش پیدا کند، اما تجربه به ما نشان داده است که هر گوشی هوشمند چیزی بیش از مجموعه قطعات آن است. هنگامی که شما در حال کار با یک دستگاه برتر مانند Galaxy S5 هستید، همواره خواهان طراحی بهینه و نرم‌افزاری فوق‌العاده می‌پاشید.
این دستگاه به شما کمک می‌کند که کارهای خود را به‌راحتی انجام دهید و مهارت‌هایی دارد که شاید در این سطح نیز در جای دیگری یافت نشوند. Samsung Galaxy S5 نامی است که تضمین کننده توجه بالا و ویژگی‌های جامع و فراوانی می‌باشد که هر کسی دوست دارد آن‌ها را امتحان کند. اما پرسشی که در اینجا مطرح است آن است که آیا این ویژگی‌ها می‌توانند شما را قانع کنند که پول ارزشمند خود را برای آن‌ها بپردازید یا خیر.
آیا دوربین بزرگ‌تر جدید و اتوفوکوس تشخیص حالت نوین به کار گرفته شده، تفاوتی با نسل قبل ایجاد کرده‌اند؟ آیا باطری بزرگتر می‌تواند پاسخ‌گوی صفحه بزرگ‌تر و سرعت بالاتر پردازشگر باشد؟ و اینکه آیا پردازش به‌کارگرفته شده در سطح خارجی جلوه خوبی را به گوشی در میان افراد می‌بخشد علامت سنباده این پرسش‌ها در اینجا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند؛ و طبق معمول ما ابتدا به بررسی ظاهر فیزیکی دستگاه می‌پردازیم.
صادقانه باید بگوییم که عکس‌هایی که ابتدا از این گوشی در روزنامه‌ها دیدیم، شاهکار نبودند. ما کاملاً چرم مصنوعی به‌کارگرفته شده در قسمت پشت Galaxy Note 3 را دوست داشتیم و انتظار داشتیم که Galaxy S5 نیز از آن بهره ببرد. جالب آنکه آخرین گوشی Samsung از نظر ظاهری از فبلت نیز بهتر به نظر می‌رسد. قسمت سوراخ دار پشتی به‌خودی‌خود بسیار جلوه می‌کند و در نوع خود نوین است، و یک کاراکتر را به گوشی می‌افزاید که برای دستگاهی که انتظار می‌رود در بازار بهترین باشد، بسیار مهم است.
Samsung انتقادات زیادی را در سال‌های گذشته در مورد طراحی نه‌چندان جذاب خود دریافت کرده بود، اما مسلماً از نیمه دوم سال قبل، مسائل زیادی تغییر کرده‌اند و Galaxy S5 کاملاً تأییدی است بر این مسئله . کره‌ای‌ها یک درپوش را روی پورت microUSB 3.0 گذاشتند تا سوراخ بزرگ آن را بپوشانند- سوراخی که اثر زیادی روی جلوه دستگاه گذاشته بود.
کیفیت ساخت فوق‌العاده است-علی‌رغم در اختیار داشتن یک درپوش پشتی قابل جداسازی، اما Samsung Galaxy S5 کاملاً مستحکم به نظر می‌رسد و هیچ سروصدای اضافی از باکس آن خارج نمی‌شود. همچنین گواهی‌نامه IP67 نیز باعث نشده است که دستگاه حس پلاستیکی به شما بدهد؛ و در نتیجه، نمره بالایی به دستگاه اختصاص می‌یابد.
تنها مشکل در اینجا آن است که طرح جدید و مواد انتخابی نمی‌توانند سطح چسبندگی Galaxy Note 3 را به شما بدهند. Samsung Galaxy S5 به‌راحتی در دست جای می‌گیرد اما نسبت به فبلت اشاره شده، کمی لغزنده تر است.
کنترلگر ها
در نگاه اول، طرح کنترلگر های Samsung Galaxy S5 چندان متفاوت از Galaxy S4 نیست. کلید منوی مطرح شده با یک دکمه سوییچ وظایف اختصاصی در سمت چپ کلید home جایگزین شده است - تنها تفاوت همین است.
با این حال، چند مورد جدی مشاهده می‌شوند که هدف آن‌ها ارتقای نقاط فروش کلیدی برای این گوشی هوشمند بوده است. مورد اول سنسور از اثر انگشت است که در دکمه home قرار دارد- درست همانند iPhone 5. بااین‌حال طریقه عملکرد آن کمی متفاوت و نزدیک به راهکار مورد استفاده در HTC One Max است- شما باید انگشت خود را روی کلید بلغزانید و نه اینکه آن را روی آن قرار دهید.
از نظر ما عملکرد Apple سریع‌تر و عقلانی تر بود، هرچند که برخی از کاربران با مشکلاتی از نظر دقت کارکرد مواجه شده بودند. دقت Galaxy S5 در این زمینه فوق‌العاده به نظر می‌رسد، هرچند که ما زمان کافی برای تصمیم‌گیری در خصوص عملکرد طولانی‌مدت آن نداشتیم.
تا سه انگشت را می‌توان برای باز کردن قفل و تأیید پرداخت از طریق برنامة کاربردی PayPal مورد استفاده قرار داد. در زمان انتشار این گوشی، شما تنها می‌توانید این فعالیت را در 26 بازار انجام دهید-که شامل ایالات متحده، انگلستان، ایرلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک ، هلند، لوکزامبورگ، اسپانیا، پرتغال، استرالیا، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد، سوییس، لهستان، ترکیه، برزیل، آرژانتین، مکزیک، روسیه، استرالیا، سنگاپور و هنگ‌کنگ می‌باشند.
شما می‌توانید همچنین از اثر انگشت خود برای خدمات سامسونگ نیز استفاده کنید، اما هنوز پشتیبانی برای پرداخت‌های خدمات گوگل اضافه نشده است.
یکی از ویژگی‌های جالب توجه سنسور اثر انگشت، حالت اختصاصی ویژه آن است که به شما امکان می‌دهد از محتویات قرار گرفته در دستگاه خود محافظت کنید، و آن ها را تنها در صورتی قابل دسترسی نمایید که با اثر انگشت باز شده باشند. این بدان معناست که شما می‌توانید به راحتی گوشی خود را در اختیار دوستان، همکاران و فرزندان خود قرار دهید بدون آنکه نگران از دست رفتن اطلاعات مهم خود باشید.
ابتکار جالب دیگر Samsung Galaxy S5 نرخ ضربان قلب است که در پشت فلش LED در قسمت پشت گوشی قرار گرفته است. برای استفاده از آن شما باید گوشی را به حالت معمولی بگیرید و یکی از انگشتان خود را روی سنسور قرار دهید و آن را برای چند ثانیه ثابت نگه دارید. این سنسور در اغلب موارد خوب عمل می‌کند، هرچند که گاهی نتوانست هیچ پالسی دریافت کند.
ضربان سنج در برنامة کاربردی S Health قرار دارد و هدف آن کمک به تنظیم شرایط فیزیکی شماست. نکته اصلی، محل قرارگیری سنسور به این حقیقت که شما باید انگشت خود را کاملاً ثابت نگه دارید می‌باشد؛ زیرا این مسائل باعث می‌شوند که شما نتوانید از آن در طی ورزش استفاده کنید، و در خارج از شرایط ورزشی نیز شاید چندان انگیزه‌ای برای استفاده از آن وجود نداشته باشد.
شاید سامسونگ از آن برای تبلیغ محصول جدید خود Gear استفاده کرده باشد، که باز هم ضربان قلب را کنترل می‌کند اما به روشی بسیار ساده‌تر. با این حال روی Galaxy S5 از نظر ما نمی‌توان چندان کاربردهای زیادی برای آن یافت.
بروز رسانی آخر Galaxy S5 مربوط است به پورت microUSB 3.0. سامسونگ تنها تولیدکننده است که در حال حاضر به نسخه سوم رو آورده است، و این سومین دستگاه این کمپانی است که از آن استفاده می‌کند-پس از فبلت Note 3 و تبلت Note Pro 12.2. نسخه microUSB 3.0 می‌تواند انتقال سریع‌تر داده‌ها را امکان‌پذیر ساخت و در عین حال انطباق پذیری معکوس داشته باشد تا شما بتوانید و هنگامی که سرعت چندان مهم نیست، از کابل‌های قدیمی خود نیز استفاده کنید. همچنین میزبان USB برای TV-out از طریق MHL نیز وجود دارد.
نکتة منفی در اینجا آن است که پورت جدید بسیار بزرگ‌تر است، و پین های بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارد، و یک حفره را روی سطح دستگاه پدید می‌آورد. Samsung از طریق قرار دادن یک پوشش محافظ روی آن، مشکل را برطرف کرده است هرچند که دسترسی به آن سخت‌تر شده است. این حقیقت که این گوشی هوشمند باید گواهی‌نامه IP67 را دریافت می‌کرد، در تضمین استفاده از این روکش اهمیت زیادی داشته است.
نمایشگر فوق‌العاده‌ای که بهتر نیز شده است
در نگاه اول، به نظر می‌رسد که Samsung Galaxy S5 اولین دستگاه سامسونگ است که بروز رسانی یه عمده‌ای روی صفحه نمایش آن انجام نشده است. یک صفحه نمایش 5.1" Super AMOLED با رزولوشن و 1080p و تراکم 432ppi تا حد زیادی همانند پانل 5" 1080p Super AMOLED مورد استفاده در Galaxy S4 به نظر می‌رسد.
اما این تنها نیمی از داستان است- درحالی‌که صفحه Galaxy S5 دارای وضوحی برابر با دستگاه قبلی است (شما نمی‌توانید از این نظر تفاوتی بین آن‌ها مشاهده کنید)، اما پانل آن کاملاً از نو طراحی شده است. روشنایی آن بالاتر و نور پس‌زمینه پربازده تر هستند و انعکاس پذیری کمتری در آن مشاهده می‌شود، بدان معنا که کنتراست آن حتی در صورت وجود منابع نور خارجی نیز بالاتر است.
نمایش رنگ‌ها نیز مورد بازبینی قرار گرفته است و در اینجا حالت Cinema می‌تواند رنگ‌هایی زنده را به شما بدهد که در هیچ یک از گوشی‌های هوشمند دیگر مشاهده نمی‌شود. توجه داشته باشید که Galaxy S4 حتی نمی‌توانست به نسخة جدیدتر نزدیک شود، اما Galaxy S5 باعث می‌شود استدلالاتی ‌مانند « LCD رنگ‌های طبیعی‌تری را نشان می‌دهد» کاملاً پوچ باشند. همچنین، همانند حالت معمول، اگر شما بخواهید عکس‌هایتان به جای دقت بالا دارای وضوح بیشتری باشند، می‌توانید از رنگ‌های اشباع شده تر استفاده کنید.
این بدان معناست که سامسونگ یک نمایشگر فوق‌العاده را گرفته است و آن را به بهترین نمایشگر بازار تبدیل کرده است. درست است که برخلاف اغلب رقبا این کمپانی هنوز از یک ماتریس PenTile بهره می‌گیرد و نه یک ماتریس RGB متداول، اما پیکربندی الماسی معرفی شده در سال گذشته اطمینان حاصل می‌کند که با در اختیار داشتن تراکم پیکسل بالاتر از 400ppi هیچ نقصی در تصویر مشاهده نشود. شما تنها می‌توانید این تفاوت‌ها را در صورتی مشاهده کنید که دو پانل را در کنار هم بگذارید و از نزدیک‌ترین فاصله ممکن به آن‌ها نگاه کنید- کاری که به‌ندرت انجام می‌شود. آزمایش ما تأیید دیگری بود مبنی بر افزایش روشنایی پانل جدید. نکته تعجب‌آور آنکه قابلیت خوانایی در زیر نور آفتاب، که البته فوق‌العاده بود، تنها کمی بهتر از چیزی بود که در Galaxy S4 مشاهده کرده بودیم. ما انتظار داشتیم که قابلیت‌های آن به حداکثر نمره ممکن نزدیک شوند اما Galaxy S5 کمی از آن پایین‌تر قرار گرفت.
عمر باطری
صفحه نمایش Galaxy S5 چندان بزرگ از نسل گذشته خود نیست ((5.1″ vs. 5″، اما روشن‌تر است. تراشه Snapdragon 801 نسبت به Snapdragon 600 مورد استفاده در سال گذشته، عملکرد پر بازده تری دارد، اما نگرانی ما آن است که این مسائل باعث افزایش مصرف توان شود. آیا باتری‌ بزرگ‌تر به کار گرفته شده (2,800mAh در نسل جدید در مقابل 2,600mAh در نسل قبلی) می‌تواند این موضوع را جبران کند؟
سامسونگ یک حالت جدید صرفه‌جویی توان Ultra Power Saving را اضافه کرده است که اغلب کارکردها را غیر فعال می‌سازد و یک صفحه ساده سیاه و سفید را به شما نمایش می‌دهد. با این حال این موارد در خارج از دامنة آزمایش طول عمر باطری ما قرار می‌گیرند، زیرا آن‌ها قابلیت‌های گوشی را به شدت کاهش می‌دهند و عموماً تنها برای استفاده‌های اضطراری هستند.
با این حال، همان طور که مشخص است، Galaxy نیازی به این حیله‌گری ها برای ارائه یک طول عمر باطری مناسب نداشته است- این گوشی دارای زمان درخور توجه 72 ساعت بود که با فاصله زیاد، نسل قبل خود را شکست می‌دهد. در آزمون‌های منفرد، دستگاه جدید سامسونگ توانست Galaxy S4 را با زمان سه ساعت مکالمه و دو ساعت مرورگر وب بیشتر شکست دهد، اما از نظر نمایش ویدئو، یک ساعت ضعیف‌تر بود. با این حال، توجه به اینکه صفحه نمایش تا 50% روشن‌تر شده است، این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ بازدهی آن را تا حد زیادی بالا برده است.
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین