Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چقدر در مورد کراتینه کردن مو می‌دانید؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı آرایشی و زیبایی
Konu Başlığı چقدر در مورد کراتینه کردن مو می‌دانید؟
نویسنده موضوع BlueBoy
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan BlueBoy

BlueBoy

کـاربـر ویــژه
کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Oct 16, 2013
ارسالی‌ها
458
پسندها
1,025
امتیازها
93

اعتبار :



شما هم آرزو دارید که موهایتان نرم و صاف باشند؟ اگرموهای خود را با کراتینه‌کردن درمان نمایید، از ساعت‌ها وقت تلف‌کردن جلوی آیینه راحت می‌شوید.
به گزارش آلامتو به نقل از مجله زیبایی ؛ در صورتی که قصد کراتینه کردن موهای خود را دارید، باید این نکات را بدانید: [h=2]کراتین Keratin[/h] کراتین چیست؟ یک نوع پروتئین که به صورت طبیعی در موها وجود دارد. روش کراتینه کردن: آرایشگر شما، مواد صاف‌کننده کراتینه را بر روی تمامی موهای شما مالیده و سپس با استفاده از یک اتوی مو، موهای شما را صاف می‌کند. برای انجام این فرایند حدود 90 دقیقه یا بیشتر وقت نیاز است، که البته به بلندی موهای شما بستگی دارد. محصولات کراتینه‌ای که برای درمان و صاف‌کردن موها، در سالنهای زیبایی عرضه می‌شوند شامل ترکیبات کراتین ترمیم‌کننده و صاف‌کننده هستند . صرفه‌جویی در زمان با موهایی صاف: هنری بوردای، یک آرایشگر مشهور، معتقد است: اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که همیشه موهای خود را با اتو یا سشوارصاف می‌کنید، با استفاده ازمحصولات کراتینه صاف‌کننده و ترمیمی، بین40% تا60% در زمان خود صرفه‌جویی کنید. موهای وزوزی، خداحافظ: بعد از کراتینه‌کردن موها، موهای وزوزی را به دست فراموشی بسپارید. بوردای می‌گوید: “شما می‌توانید درهوای مرطوب یا زیر نم نم باران قدم بزنید و موهای شما هیچ تغییری نمی‌کند.” برای شستن عجله نکنید: وی اضافه می‌کند که بعد از کراتینه کردن بین سه تا چهار روز نباید موهای خود را بشویید. چون چند روز طول می‌کشد که مواد کراتینه بر روی موهای شما تاثیر بگذارد. نحوه مراقبت: بعد از کراتینه‌کردن موها، و بعد از اینکه چند روز به موها زمان دادید و آنها را نشستید، حالا باید از شامپوهایی که فاقد سولفات سدیم هستند، استفاده نمایید تا مواد بر روی موهای شما تثبیت شود. میزان دوام: صافی موها حدودا بین دو تا دو ماه ونیم دوام دارد. اتوهای مو هستند که باعث شکسته شدن موهای شما می‌شوند نه کراتینه کردن! نیل سادیک، متخصص پوست و مو از نیویورک معتقد است: “کراتینه کردن آسیبی به موها نمی‌زند، این اتوهای مو که برای خشک کردن و صاف کردن موها از آن استفاده می‌کنید، باعث شکستگی موها می‌شوند.” استفاده بعضی از آرایشگران از اتوهای بسیار داغ و سوزان موجب پاره‌شدن موها می‌شود.” بوردای می‌گوید: “کراتینه کردن، درمانی نیرو بخش برای موهاست،” حتی اگر موهای شما سالم هستند، با کراتینه کردن تارهای آن ضخیمتر شده وهمچنین به موهای شما خاصیت ارتجاعی بخشیده و راحت‌تر فرم می‌گیرد. سادیک خاطر نشان می‌کند که پیش از کراتینه کردن موها، اگر مبتلا به بیماری پوستی پسوریاسیس هستید حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. [h=2]عنصر فرمالدئید (Formaldehyde Factor)[/h] حتما در سالنهای آرایشی که خدمات کراتینه ارائه می‌دهند، درباره گاز فرمالدئید چیزهایی شنیده‌اید. فرمالدئید عاملی بیماری‌زاست، به خصوص برای آنانی که هر روزه با آن سرو کار دارند. یعنی برای آنانی که در سالنهای آرایشی که خدمات کراتینه ارائه می‌دهند با این مواد سر و کار دارند، و نه کسانی که موهای خود را کراتینه می‌کنند. میزان فرمالدئید در این محصولات چقدر است؟ در هر محصول متفاوت است. سازمان غذا و دارو(اف ، دی، ای)، و سازمان ایمنی و سلامت، میزان فرمالدئید موجود در بعضی از این محصولات را بررسی کرده‌اند.
در وب‌سایت رسمی سازمان غذا و دارو اعلام شده که: شما می‌توانید از آرایشگر خود، درباره میزان فرمالدئید موجود درمحصولی که استفاده می‌کند، سوال کنید و یا درباره هر ترکیبی که نمی‌خواهید برای شما استفاده شود، هشدار دهید. همچنین سازمان غذا و دارو از مردم درخواست کرده که اگربدن شما به این محصولات واکنش نابهنجاری نشان داد، گزارش دهید. بوردای معتقد است: “اکثر شرکت‌های تولیدکننده محصولات کراتینه، در محصولات خود از یک حد معمول از این عنصر، بهره می‌برند. اما مشکل و صدمات از جایی آغاز می‌شود که، سالنهای آرایشی این عنصر را با محصولات دیگری ترکیب می‌کنند.”

 
بالا پایین