Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چگونه بدون نور، تصویری واضح از محیط داشته باشیم ؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı چگونه بدون نور، تصویری واضح از محیط داشته باشیم ؟
نویسنده موضوع ertebatgostaran
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

ertebatgostaran

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 18, 2014
ارسالی‌ها
555
پسندها
272
امتیازها
0

اعتبار :

آنچه که ما در اطراف خود می بینیم به وسیله بازتاب نور و پردازش چشم ما بوده ، بنابراین اگر نوری نباشد بازتابی صورت نمی گیرد و چشم ما تصویری را دریافت نمی کند و محیط اطراف سیاه به نظر می رسد . بازه ی الکترو مغناطیسی که چشم بشر دریافت می کند بین 0.3 تا 0.7 میکرون بوده و هر آنچه که از این بازه خارج باشد چشم بشر قادر به دیدن آن نیست.
در گذشته به دلیل پائین بودن سطح فناوری دوربین های تحت شبکه در هنگام شب و یا در محیط هایی با نور کم، برای ضبط تصویر دچار مشکل می شدند و امکان نمایش تصویر وجود نداشت.

امّا...
دوربین های تحت شبکه امروزه قادر به تصویر برداری و نمایش از چنین محیط هایی هستند ، این دوربین ها که در اصطلاح به آنها دوربین های دید در شب نیز گفته می شود، به گونه ای طراحی شده اند که حساسیت سنسور تصویری آنها قادر به دریافت و ثبت نور مادون قرمز می باشد و بازتاب این نور را از اجسام به صورت تصویر ثبت می نماید.
به دلیل اینکه در شب یا در مکانهایی که نور محیط کم است به صورت طبیعی نور مادون قرمز وجود ندارد به همین دلیل این دوربین ها مجهز به روشن کننده های مادون قرمز که در اطراف لنز تعبیه شده اند، هستند تا نور مادون قرمز را به اجسام تابانده و سنسور دوربین می تواند بازتاب آن را دریافت کرده و تصویری واضح از محیط را به تصویر کشد.

با توجه به این موضوع که دید این دوربین ها از طریق چراغهایی که در کنار لنز قرار دارد تامین می شود به همین دلیل شما به هیچ مقدار از نور برای دیدن تصویر نیاز نخواهید داشت و با این نوع تصویر برداری امکان دید در تاریکی مطلق میسر می شود.
در هنگام انتخاب دوربین مداربسته دید در شب باید به میزان حداقل نور مورد نیاز آن توجه کنید . حداقل روشنایی لازم برای عملکرد دوربین را معمولا به واحد لوکس بر روی آن ذکر می کنند و حداکثر این میزان 1 /0 لوکس است و هرچه این مقدار کمتر باشد قدرت دوربین برای تصویر برداری مناسب تر خواهد بود. به طور مثال دوربین تحت شبکه زکسون ZX-IP44130 دارای میزان 0.005 لوکس است که این میزان تصویری بسیار واضح در تاریکی مطلق به نمایش می کشد که چشم انسان قادر به رویت تصویر نیست .


منبع : سانترال پاناسونیک، خدمات سانترال، تعمیر سانترال، نصب سانترال
 

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

kheyli jaleb bod :smilie (63):
 
بالا پایین