Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

انواع فکس

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı انواع فکس
نویسنده موضوع ertebatgostaran
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ertebatgostaran

ertebatgostaran

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 18, 2014
ارسالی‌ها
555
پسندها
272
امتیازها
0

اعتبار :

فکس حرارتی

این سیستم از کاغذهایی مخصوص استفاده می کند که ماندگاری چندانی ندارد. استفاده از کاغذهای شیمیایی که یه صورت رول عرضه می شود در دستگاه فکس باعث می شود که در هنگام دریافت سندی خاص با تغییر رنگ موادد شیمیایی به وسیله قطعه Thermal Head که از بورد الکترونیکی فرمان می گیرد انجام شود. این فکس ها مناسب برای محیط هایی با حجم کاری کم مناسب است.

فکس کاربنی (A4)

این نوع فکس ها در درجه دوم قرار دارند و نسبت به فکس های حرارتی از پیشرفت چشم گیری برخوردار هستند. این دستگاه که به فکس A4 نیز نام گذاری می شوند از فیلم کاربنی و کاغذهای معمولی برای ارسال و دریافت نامه ها استفاده می کنند. این سیستم ها مدل به روز فکس حرارتی هستند که فقط فیلم و کاغذ مصرفی ارتقاء یافته است. وجود برد الکترونیکی Thermal Head در فکس هم چنان باعeث کمبود سرعت ارسال فکس شده است. در این فکس با استفاده از ایجاد حرارت خاص خود، جوهر و کاربن را بر روی کاغذ چاپ می کند که استفاده از این دستگاه را برای محیط هایی با حجم کاری متوسط ممکن می سازد.

فکس لیزری (فکس چندکاره)

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است پایه و اساس این سیستم بر اشعه لیزر استوار است. استفاده از اشعه لیزر در تولید تصویر در این فکس سبب می شود سرعت ارسال و دریافت نامه ها در این فکس با استفاده از شارژ الکتریکی درام و ذرات پخش شده از درام با استفاده از گرما و فشار، کلمات را بر روی کاغذ چاپ کند. این نوع فکس ها مناسب برای محیط هایی بزرگ با حجم فعالیت بالا طراحی شده است که پردازنده قوی در این دستگاه موجب افزایش سرعت ارسال و دریافت نامه های اداری شده است.

تفاوت دستگاه های فکس با یکدیگر

در گذشته به دلیل محدود بودن حجم ارتباطات و کوچک بودن اغلب شرکت ها و کمپانی های تولید کننده تجهیزات مخابراتی سیستم هایی کوچک و ابتدایی را طراحی کردند که این سیستم های در آن زمان متناسب با حجم فعالیت آن ها بسیار مناسب بود. پردازنده ضعیف و کاغذهایی بسیار خاص و نوع جوهر مورد نیاز خاص سبب پایین آمدن سرعت ارسال و دریافت شد که با توجه به این توضیحات در زمان خود شاید فکس هایی مناسب به حساب می آمدند .
این پایان کار نبود، تولید فکس های کاربنی سبب پیشرفتی بس بزرگ شد که با وجود مشابه بودن سیستم های سخت افزاری تا حدودی توانست سرعت و انحصار طلبی را از چنگ شرکت های تولید کننده خارج کند. استفاده از کاغذهایی معمولی و کاربن و فیلمی قابل تعویق و سهل الوصول سبب شده که شرکت ها به استفاده از این فکس ها روی آورند.
انقلابی عظیم با تولید فکس های لیزری، این فکس ها که به سیستم های انقلابگر نیز معروف هستند سرعت ارسال و دریافت اسناد را به اوج رساندند و به مرور زمان به سیستم های تبدیل شدند که تا به امروز جایگزینی برای آن ها در نظر گرفته نشده است.

کارایی دستگاه فکس

سیستم های فکس هر کدام ویژگی ها و کارایی های مختص خود را دارند. فکس حرارتی ابتدایی ترین آنها به حساب می آید که فقط قابلیت کپی برداری دارد. سیر صعودی و پیشرفت فکس ها سبب شده که امکانات و ویژگی جدیدی نیز به این سیستم اضافه شود. مانند قابلیت کپی، اسکن، اتصال به شبکه و برش خودکار کاغذ


منبع :نمایندگی سانترال، سانترال پاناسونیک، خدمات سانترال، تعمیر سانترال
 
بالا پایین