Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تمهيدات ايمني و رفاهي براي بازگشت زائران ‏

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار داخلی
Konu Başlığı تمهيدات ايمني و رفاهي براي بازگشت زائران ‏
نویسنده موضوع ♔ŠĦДĦДB♔
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ♔ŠĦДĦДB♔

♔ŠĦДĦДB♔

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Aug 2, 2013
ارسالی‌ها
5,570
پسندها
1,239
امتیازها
113
محل سکونت
اهواز
تخصص
چت كردن
دل نوشته
زندگي هميشه برخلاف ارزوهايم گذشت.....
بهترین اخلاقم
زودرنج

اعتبار :

تمهيدات ايمني و رفاهي براي بازگشت زائران ‏


‏سرويس خبر: نيروهاي پليس در 3 مرز غربي كشور همزمان با آغاز موج بازگشت زائران اربعين حسيني، تأمين امنيت و ارائه خدمات ترافيکي و انتظامي به زائران را بر عهده گرفتند.

نيروهاي پليس با استقرار در مرزهاي چزابه، مهران و شلمچه به ارائه خدمات به زائران در حال بازگشت از عتبات پرداخته‌اند و آرامش در مبادي ورودي و خروجي کشور برقرار است.

همچنين يک پايانه براي تسهيل تردد زائران در حد فاصل مرز مهران تا شهر مهران توسط پليس راه ايجاد شده است و 5000 نيروي پليس هم در مسير اين پايانه مرزي مستقر شده‌اند.

مرکز فرماندهي و کنترل ترافيک پليس راهور ناجا هم در اطلاعيه‌اي با اشاره به استقرار قرارگاه اربعين پليس راهور ناجا در مرزهاي غربي اعلام کرد: بر اساس آنچه که سازمان هواشناسي پيش بيني کرده برف و باران مرزهاي غربي را فرا گرفته و از اين رو آن دسته از زائراني که با خودرو شخصي به مرز آمده‌اند، بايد با صبر و حوصله و نيز رعايت تمام قوانين رانندگي به ويژه مقررات رانندگي در شرايط باراني به شهرهاي خود بازگردند. همچنين 60 دستگاه اتوبوس در پايانه مرزي چزابه به منظور خدمت رساني به زائران مستقر شده است و زائران حدفاصل مرز تا شهرهاي مرزي را به وسيله اين اتوبوس‌ها مي‌توانند طي کنند.‏

‏ استانـدار خـوزستان از آمادگي همه دستگاه‌هاي اجرايي براي بازگشت زائران اربعين حسيني به ميهن اسلامي خبر داد وگفت: همه دستگاه‌هاي اجرايي، امنيتي، بهداشتي، پشتيباني و همچنين مـوکب‌هاي مردمي امکانـات خود را بـراي پذيرايي از زائران اربعين حسيني فراهم کرده‌اند تا شاهد بازگشت رضايتمندانه زائران باشيم.

مقتدايي افزود: به رغم افزايش سه برابري زائران در مقايسه با پارسال، همه دستگاه‌هاي مستقر در مرز بويژه نيروي انتظامي خدمات ويژه‌اي را ارائه مي‌دهند و بـا حضور پليس راهور ناجا مشکل خاصي در بازگشت زائران نيست.

وي درباره کساني که رواديد ندارند و با کارت ملي به عراق سفر کرده اند، گفت: براي اين که حلاوت و شيريني سفر به کام زائران بماند، فعلا ورود ثبت مي‌شود بعد مراحل قانوني انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان با قدرداني از همکاري خوب سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و هلال احمر براي تامين امکانات بهداشتي اظهار اميدواري کرد بازگشت زائران حسيني هم به سهولت رفت، انجام شود.

تامين سوخت ‏

وي افزود: پمپ‌هاي تامين سوخت سيار براي اتوبوس‌هاي زائران در نزديکي پايانه‌هاي مرزي شلمچه و چزابه مستقرشدند.

مقتدايي گفت: مساجدي که در مسير تردد زائران هستند هم مجوزهاي لازم را براي پذيرش زائران دريافت کرده‌اند.

فرمانده انتظامي استان ايلام هم گفت: به منظور تسهيل در انتقال زائران به شهرهايشان و جلوگيري از بوجود آمدن گره‌هاي ترافيکي در شهر مهران، پايانه فرعي در حد فاصل شهر مهران و مرز راه اندازي شد.

سردار دولتي افزود: پليس استان ايلام با استقرار 5000 نيرو در مسير پايانه مرزي تا شهر مهران نسبت به رفع گره‌هاي ترافيکي در اين مسير 15 کيلومتري اقدام مي‌کند.

بازگشت 600 هزار زائر ‏

رئيس سازمان حج و زيارت کشور، وضع مرز شلمچه و چزابه را روان و از ترافيک سنگين در مرز مهران خبر داد و گفت: بيش از 600 هزار زائر اربعين حسيني به کشور بازگشته اند.

سعيد اوحدي، افزود: 50 گيت براي ورود زائران در مرز مهران مستقر شده که اين تعداد بيش از هشت برابر سال گذشته است و نيروي انتظامي اين اتفاق بزرگ را مديريت مي‌کند تا زائران با کمترين دغدغه و نگراني وارد کشور شوند.

وي گفت: جعيت هلال احمرهم طبق تصميم شوراي امنيت، کار درماني زائران را در مرز دنبال مي‌کند و سازمان حج و زيارت نيز امکانات تغذيه را در مرزها فراهم کرده است و هنگام انتقال زائران به شهرهايشان اين تدارکات را در اختيار آنها قرار مي‌دهد و جاي هيچ گونه نگراني در اين خصوص وجود ندارد.وي افزود: با رايزني که وزارت کشور ايران با عراق داشت، قرار شد که 1000 دستگاه اتوبوس براي انتقال زائران از شهرهاي نجف و کربلا عراق اعزام شود که تاکنون 200 دستگاه اعزام شده و 800 دستگاه ديگر نيز اعزام خواهد شد.

مردم استان ايلام و شهرستان مهران که براي رفتن زوار به کربلا سنگ تمام گذاشتند، در بازگشت زوار رسم مهمان نوازي خود را کامل مي‌کنند.

در شهر ايلام و ميدان قرآن ستادهاي مردمي بسيار زيادي براي پذيرايي از زائران تشکيل شده است و در اوج بازگشت زائران که از اين مسير مي‌گذرد، پذيراي روزانه هزاران زائر است.علاوه بر ايستگاه‌هاي صلواتي براي پذيرايي، محل اسکان صلواتي هم به زائران داده مي‌شود.

دکتر پير حسين کوليوند رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر کشور گفت: امدادگران هلال احمر تا آخرين روز بازگشت زائران عتبات عاليات به داخل کشور، در مرزها مستقر خواهند بود.

فرمانده يگان ويژه ناجا گفت: گردان‌هاي يگان ويژه در مرز به تأمين امنيت و تسهيل ورود زوار کمک مي‌کنند و حتي به يک گردان آن مسئوليت ويژه داده شده تا در حمل افراد ناتوان، خردسال و سالمند و بر کول گرفتن آنها کمک کنند.‏رئيس سازمان انتقال خون استان ايلام گفت: سه سامانه اهدا و نذر خون با همکاري استان‌هاي ايلام، کرمانشاه، همدان و تهران در شهر مرزي مهران به مدت 3 روز داير شده است.

مجيد زينلي اظهارداشت: در طرح نذر خون، زائران عتبات عاليات با مراجعه به پايگاه‌هاي سيار انتقال خون مستقر در مرز با تکميل فرم اهدا، نام خود را در سامانه انتقال خون کشور ثبت مي‌کنند.

درگذشت 2زائر در حادثه رانندگي ‏

‏2 زائركربلادر سانحه رانندگي در جاده اهواز، انديمشک کشته و 3 نفر ديگر مصدوم شدند.

رئيس اورژانس 115 شوش در اين باره گفت: در اين حادثه در کيلومتر 10 جاده شوش به سمت انديمشک رخ داد، خودرو سواري سمند حامل مسافران کربلا واژگون شد.

رضا معمارزاده افزود: قربانيان حادثه راننده و يک نفر ديگر از سرنشينان خودرو بودند.‏

وي اسامي فوت شدگان اين تصادف رانندگي را محمد افشاري و محسن معيني علي اکبري ذکر کرد.
 
بالا پایین