Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

یادگیری در سرزمین مجازی(6)

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مقالات و آموزش ها
Konu Başlığı یادگیری در سرزمین مجازی(6)
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

با سرعت نور گواهینامه بگیر!

در کنار دانشگاه ها و مدارس که زیر نظر دولت به آموزش الکترونیکی پرداخته و خواهند پرداخت، آموزشگاه ها و مؤسسات خصوصی ای نیز وجود دارند که به آموزش الکترونیکی می پردازند.

این مؤسسات از راه های مختلف E-Iearning دوره هایی آموزشی برای داوطلبان برگزار می کنند و در پایان هر دوره به کسانی که با موفقیت دوره آموزشی را گذرانده و در گزینش های پایانی نمره کافی را دریافت کرده اند مدرک یا گواهینامه ارائه می دهند. این مؤسسان زمان زیادی نیست که در ایران راه اندازی شده اند اما توانسته اند در میان داوطلبان آموزش های تکمیلی نفوذ خوبی داشته باشند. البته این آموزشگاه ها تحت نظارت وزارت علوم فعالیت می کنند و طبق خبری از این وزارت تعداد معدودی از آن و آموزشگاه های مجازی دارای مجوز وزارت علوم هستند و گواهینامه ای که ارائه می کنند مجاز شمرده می شود.
E-Iearning را با تمام وجود لمس کنید.

اگر یک جست وجوی کوچک اینترنتی راجع به آموزشگاه های الکترونیکی یا مجازی داشته باشید. تمام صفحه پر از نام چندین و چند مؤسسه می شود که در سایتشان شما را با نحوه آموزش شرکت آشنا می کنند. اشتراک تمام این مؤسسه ها و آموزش تئوری اطلاعاتشان از راه ابزار الکترونیکی است. اما اگر جست و جویتان را بیشتر ادامه دهید می توانید یک آموزشگاه را پیدا کنید که علاوه بر دروس تئوری، دروس عملی اش را هم به صورت اینترنتی به داوطلب آموزش می دهد. البته در حال حاضر این مؤسسه نتوانسته دروس را به صورت کامل از راه های الکترونیکی به داوطلبان آموزش دهد ولی طبق گفته مسؤولاتش در آینده ای بسیار نزدیک این اتفاق بی نظیر در دنیای اینترنت ایرانی خواهد افتاد. این سازمان فنی و حرفه ای کشور است که چند سال پیش توانست از طریق E-Iearning 30 درصد از درس های سازمان را در رشته های مختلف که همان قسمت تئوری آموزش است در اختیار متقاضیان قرار دهد. طبق گفته مدیر دفتر توسعه فناوری آموزشی این سازمان قرار است به زودی دروس عملی در رشته هایی که قابلیت اینترنتی شدن دارد، به صورت اینترنتی آموزش داده شود. این آموزش با استفاده از یک شبیه ساز خواهد بود. شبیه ساز مورد نظر با یک نرم افزار خاص تعلیم را انجام می دهد. البته مهندس آرش بهرامی معتقد است برای انجام این پروژه به صورت جامع و کامل، ابتدا باید 3200 حرفه ای که در این سازمان تعلیم داده می شوند اولویت بندی شده و بعد یک به یک در دستور کار این پروژه قرار بگیرند. از جمله رشته هایی که می توانند با شبیه سازی بخش عملی شان را به متقاضی آموزش دهند، رشته مکانیک و فناوری اطلاعات هستند. او همچنین در مورد آموزش های تئوری این سازمان هم می گوید: «در آموزش دروس تئوری به صورت اینترنتی هم متن و هم انیمیشن به کار گرفته شده است تا داوطلب بهتر بتواند حق مطلب را دریافت کند. براساس گفته های این مسؤول، دوره های حضوری این سازمان مدت کوتاه تری دارند و آزمون های هر دو دوره به یک روش برگزار می شود و در نهایت گواهینامه ای که سازمان به داوطلبان الکترونیکی خود ارائه می دهد هیچ تفاوتی با گواهینامه دوره های حضوری ندارد. این دوره های سازمان فنی وحرفه ای که آمادگی شغلی نام دارند، نزدیک به دوسال است که راه اندازی شده اند.
راه های رسیدن به یک مؤسسه الکترونیکی

مؤسسات الکترونیکی را عموماً از طریق اینترنت می توانید بیابید. این آموزشگاه ها اکثر مفاد درسی شان را در سایت اینترنتی خود قرار می دهند؛ اما برای دستیابی به این مفاد درسی می بایست در این مؤسسات ثبت نام کرده باشید. با ثبت نام، به این مفاد درسی راه می یابید. البته برخی دیگر از این مؤسسات دارای سایت اینترنتی هستند و از راه دور شما را به عضویت در آموزشگاه در می آورند. اما مفاد درسی شان را به صورت پکیچ هایی شامل سی دی یا دی وی دی به آدرسی که در اختیارشان قرار می دهید می فرستند. اما درخصوص آزمون هایی که برگزار می کنند، باید گفت به نظر می رسد هنوز مؤسسه ای موفق نشده از راه های الکترونیکی از تمام داوطلبانش به صورت همزمان آزمون بگیرد داوطلبان باید آموخته های الکترونیکی شان را به صورت حضوری امتحان دهند تا در صورت موفقیت، گواهینامه این مؤسسات در اختیارشان قرار گیرد.
هر پدیده ای رشد می کند

*E-Iearning یا همان آموزش الکترونیک هم مانند بسیاری از پدیده های دیگری که با پیشرفت های تکنولوژیک مرتبطند، نسل های مختلفی دارد. با پیشرفت و تغییر شبکه جهانی وب، این سیستم آموزشی هم دستخوش پیشرفت و تغییر بوده و به سمت هر چه بهینه تر شدن رفته است. تاکنون سه نسل از آموزش الکترونیک معرفی شده است:
E-Iearning1.0 -E-Iearning1.3وE-Iearning2.0
* E-Iearning 1.0:
این اولین نسل آموزش الکترونیک بود. در این روش محتوای دروس از طریق اینترنت ارائه می شود. مشخصه مهم این روش ارائه کردن جلسه های بالای 60 دقیقه بود. معمولاً این جلسه ها به صورت همزمان برای چندین نفر و به وسیله یک برنامه شبیه ساز کلاس درس ارائه می شد یا کلاس به صورت غیر همزمان بود؛ به این شکل که محتوای درس به صورت ضبط شده در اختیار دانش آموز قرار می گرفت اما شیوه ای که این روش ارائه می کرد همان روش آموزش و تمرین های سنتی بود.
* E-Iearning 1.3 : این عبارت به نسل دوم آموزش الکترونیک اشاره می کرد؛ شیوه ای که در سال های اخیر باب شده است. در این روش آموزش با سرعت بیشتری انجام می شود و بسته های درسی هم کوچک تر شده اند. در این روش جریان آموزش در طول کار و فعالیت های روزانه نیز می تواند انجام بگیرد. بنابراین محتوای دروس باید با فرمتی ارائه شوند که به آسانی قابل درک باشد. نحوه دسترسی دانش آموز به محتوای دروس از طریق ای میل یا یک صفحه اینترنتی خاص است.
* E-Iearning 2.0 : همان طور که از نام این نسل از آموزش الکترونیک پیداست، فاصله و تغییرات آن نسبت به نسل دوم، بیشتر تفاوت های نسل دوم و سوم است.
E-Iearning 2.0 بر پایه امکاناتی استوار است که امکان ایجاد محتوا، دسترسی به دروس از طریق اینترنت و مطالعه گروهی را با هم ترکیب می کند. تولید محتوا می تواند به عنوان بخشی از کار روزانه تعریف شود. نکته مهم در مورد این روش این است که دانش آموزان می توانند در مورد همان زمینه شغلی شان و همزمان با انجام کار، آموزش ببینند.

مرهمی بر زخم کنکور

بعد از یک یا دو سال تلاش باز هم پشت کنکور مانده اند. دوست دارید در فلان دانشگاه درس بخوانید ولی وقتی انتخاب رشته می کنید آن دانشگاه قبولتان نمی کند. راه های رسیدن به دانشگاه مورد علاقه تان زیاد شده است. یکی از آن راه ها، آموزش مجازی از طریق آن دانشگاه است. بعد از ثبت نام در دانشگاه هایی که آموزش الکترونیکی دارند، باید تعدادی واحد درسی خاص را پاس کنید.اگر موفق شدید این دوره را بگذرانید دیگر می توانید در این دانشگاه تحصیل کنید؛ البته به صورت الکترونیکی در کنار خوشحالی ای که برای تحصیل در دانشگاه مورد علاقه تان دارید کمی هم باید نگران باشید. به این دلیل که اول باید یک پهنای باند اساسی برای اینترنت تان از شرکت زیر ساخت مخابرات خریداری کنید. حالا مشکل اینترنت تان حل شده و دوره چند ساله را برای رسیدن به مدرک تان پشت سر گذاشته اید.
بعد از گرفتن مدرک دانشگاه، دیگر زمان کار کردن فرا رسیده است. این زمان است که برای قبولاندن مدرک تان به محل کار دچار مشکل خواهید شد. بسیاری از شرکت ها یا سازمان ها فارغ التحصیلان الکترونیکی یا مجازی دانشگاه ها را به سختی قبول می کنند. این هم یکی از راه های رسیده به دانشگاه مورد علاقه تان.

قابل توجه دبیرستانی ها یا دیپلم ردی ها

اگر از دانش آموزانی هستید که سیکلتان را گرفته و در مقطع متوسطه درس می خوانید یا از عزیزان دیپلم ردی محسوب می شوید. شما هم می توانید از آموزش الکترونیکی بهره مند شوید. شاید از دانش آموزان مدارس هوشمند باشید. که به طور کلی تمام دروستان الکترونیکی تدریس می شوند. در غیر این صورت می توانید در دبیرستان یا هنرستان هایی تحصیل کنید که از راه دور دروسشان را به شما تدریس می کنند. و یا با یک جست وجوی کوچک در اینترنت می توانید آموزشگاه هایی را بیابید که به صورت اینترنتی به شما آموزش می دهند تا دیپلمتان را بگیرید اما دردسرهای این راه زیاد است. اول باید سرعت اینترنتی که از آن استفاده می کنید حداقل 512 کیلو بایت باشد. بعد آزمون های این مراکز به صورت حضوری انجام می شود. البته قبل از هر کاری مطمئن شوید آموزشگاه مورد نظرتان دارای مجوز از وزارت علوم باشد تا مدرک دیپلم تان مجاز حساب شود.
 
بالا پایین