Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دوره‌گردها، معضل میوه فروشان بجنوردی!

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار استانها
Konu Başlığı دوره‌گردها، معضل میوه فروشان بجنوردی!
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

"آی خانم خونه دار زنبیل رو بردار و بیا"، "سبزی آش، سبزی خوردن، خیار قلمی، خربزه قنده، خربزه مشهدی، پرتغال بمی، هندوانه به شرط چاقو، بیا که حراج شد، بیا که رفتیم"
این جملاتی است که همه روزه در کوچه پس کوچه‌های بجنورد به گوش می‌رسد و برای افرادی که میوه و سبزی را در مغازه‌ها به فروش می‌رسانند و همچنین برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده بود.
این در حالیست که در حال حاضر این دوره گردها زیاد در کوچه‌های این شهر به چشم نمی‌خوردند، اما شماری از میوه فروشی‌ها ابتکار تازه‌ای به خرج داده‌ و در کنار مغازه‌های خود نیسان و گاری‌های میوه نیز قرار داده‌اند.
سلیمان محبتی یکی از میوه فروش‌های مرکز شهر در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد خودروهایی که در کوچه و خیابان چرخ می‌زدند و اقدام به میوه فروشی می‌کردند، بسیار کمتر شده است، گفت: این خودروها به صورت ثابت در مکانی مستقر می‌شوند و اقدام به فروش میوه می‌کنند.
وی افزود: دوره‌گردهای میوه و تره بار نه تنها برای کاسب‌ها بلکه برای افراد دیگر نیز مشکل ایجاد کرده‌اند و موجب تداخل قیمت در بازار می‌شوند.
وی افزود: دست فروش‌ها بر خلاف افراد دیگر که در مغازه‌های خود میوه و تره بار را می‌فرشند، بدون اینکه مالیات و اجاره مغازه بپردازند به راحتی مشغول به کار هستند.
امید فیروزه ادامه داد: عواملی مانند در دسترس بودن و یا ارزان بودن قیمت کالاهای آن‌ها سبب شده تا تعدادی از شهروندان از این افراد خرید کنند اما کالاهای آنها از کیفیت خوبی برخوردار نیست.
وی با اشاره به این که افراد دوره گرد میوه و تره‌بار به علت اینکه کالاهای خود را به صورت مستقیم از روی زمین و باغ و یا میوه و سبزی جات ته میدان بار را با قیمت خیلی کم خریداری می‌کنند، اظهار کرد: این عامل سبب شده تا این افراد کالاهای خود را با قیمت کمتری نسبت به افراد مغازه دار به فروش برسانند که سبب بروز مشکلاتی برای ما شده است.
یزدانی یکی از شهروندان بجنوردی ادامه داد: از سال گذشته شاهد مغازه‌های میوه فروشی هستیم که یک نیسان و یا خاور حاوی میوه نیز در کنار مغازه‌های خود پارک می‌کنند.
وی تصریح کرد: این مغازه داران علاوه بر اینکه جعبه‌های میوه خود را در نیمی از پیاده رو قرار می‌دهند، سینی‌ها میوه و ترازوهای بزرگ میوه نیسان و خاور را نیز در حاشیبه خیایان جانمایی می‌کنند که شهروندان نه می‌توانند از پیاه رو و نه از کنار خیابان به راحتی رفت و آمد کنند و مجبور هستند از وسط خیابان تردد داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر تعدادی از میوه فروشان نیز برای جذب مشتری، علاوه بر پارک نیسان، گاری‌هایی را نیز در پیاده رو و یا حاشیه خیابان قرار داده‌اند.
به گزارش ایسنا- رییس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد گفت: عدم وجود بازار روز میوه موجب شده تا برخی از افراد اقدام به فروش میوه و سبزی در کوچه خیابان کنند و یا اینکه در کنار مغازه های خود نیسان و خاور میوه نیز پارک و از آن ها کسب درآمد کنند.
وحدانی در پاسخ به این سوال که چطور میوه فروش ها می توانند در کنار مغازه از خاور و نیسان نیز برای فروش میوه استفاده کنند، توضیح داد: تعداد این افراد اندک است و در حاشیه شهر قرار دارند و با ایجاد بازار روز معضل دوره گردهای میوه فروش حل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون چندین مرتبه این موضوع مطرح شده است، اما هنوز اقدامی در خصوص آن نشده است.
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد در خصوص این میوه فروش ها گفت: این نوع میوه فروش‌ها افراد زیاده‌خواهی هستند که اقدام به پارک نیسان و خاورنیز در کنار مغازه‌های خود می‌کنند.
خاکشور افزود: به علت به وجود آودن مشکل سد معبر شهرداری با آن ها برخورد و اقدام به جمع آوری آن‌ها می‌کنند، اما دوباره پس از گذشت چند ساعت فعالیت آن‌ها به صورت مجدد آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه قانون ما در خصوص برخورد با این افراد دچار مشکل است، ادامه داد: ما فقط می‌توانیم آن‌ها را جمع آوری کنیم و هیچ نوع جریمه و یا تنبیه خاصی برای برخورد با این افراد وجود ندارد، به همین دلیل این افراد دوباره اقدام به دست فروشی می‌کنند.
انتهای پیام
 
بالا پایین