Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تیمار 24 گونه جانوری در مرکز اورژانس حیات وحش آستارا

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار استانها
Konu Başlığı تیمار 24 گونه جانوری در مرکز اورژانس حیات وحش آستارا
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا از تیمار 24 گونه جانوری در مرکز اورژانس حیات وحش آستارا خبر داد.
«شهروز قلی‌نژاد» منطقه‌ی گیلان، با تأکید بر اینکه مرکز فوق در ضلع غربی پناهگاه حیات وحش لوندویل مستقر است، اظهار کرد: این حیوانات که اغلب تحت حمایت محیط زیست هستند، طی 9 ماه گذشته در این مرکز تیمار و به آغوش طبیعت بازگردانده شدند.
وی عمده علت مصدومیت حیوانات را گرفتار شدن در دام صیادان برشمرد و افزود: بسیاری از پرندگانی که برای مداوا توسط طبیعت دوستان به این مرکز منتقل می‌شوند، بر اثر اصابت ساچمه، برخورد با سیم‌های برق و مسمومیت، دچار آسیب‌های جدی هستند.
قلی‌نژاد از انواع مرغابی، گربه جنگلی، قو، دلیجه، عقاب صحرایی، سارگپه، عقاب جنگلی، جغد، جبله، سیاه کشیم، باکلان و چند گونه دیگر به عنوان عمده جانوران تیمار شده در این مرکز نام برد و افزود: برای نخستین بار یک قطعه «زنبور خورک» که از گونه دارکوب‌سانان است و به علت مصدومیت از ناحیه بال به این مرکز منتقل شده بود، به شکل کامل تیمار و به آغوش طبیعت بازگشت.
[h=4]رهاسازی یک بهله عقاب صحرایی پس از تیمار[/h]قلی‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود از تیمار یک بهله عقاب صحرایی در مرکز اورژانس حیات وحش آستارا به عنوان بیست و چهارمین جانور تیمار شده در این مرکز سخن گفت و تصریح کرد: این پرنده پس از تیمار در پناهگاه حیات وحش لوندویل رهاسازی شد.
وی با بیان اینکه این عقاب از گونه‌های شکاری تحت حمایت محیط زیست است، افزود: پرنده مذکور به‌علت مسمومیت زمین‌گیر و توسط یک شهروند به این مرکز منتقل شده بود.
وی وضعیت جسمانی پرنده را هنگام رهاسازی مساعد دانست و گفت: احساس مسئولیت شهروندان آستارایی در خصوص برخورد با طبیعت و علاقه‌مندی برای تیمار جانوران بیمار و آسیب‌دیده مثال زدنی است.
[h=4]مرکز اورژانس حیات وحش آستارا در حال تجهیز است[/h]رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست آستارا در بخش پایانی سخنان خود از تجهیز مرکز اورژانس مستقر در پناهگاه حیات وحش لوندویل سخن گفت و یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و زمستان و افزایش مهاجرت پرندگان و جانوران وحشی به تالاب‌ها، جنگل‌ها و مناطق پائین‌دست شهرستان، تجهیز این مرکز از الزامات است.
وی با اشاره به اینکه این مرکز به‌لحاظ امکانات، کاستی‌هایی دارد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها، امکانات دارویی، دامپزشکی، محل نگهداری حیوانات درمان شده آبزی و خشکی‌زی، محل قرنطینه و مرکز مداوا در این پناهگاه ایجاد می‌شود.
قلی‌نژاد مساحت زمین در نظر گرفته شده برای این منظور را 1000متر مربع دانست و تصریح کرد: تجهیزات درمانی که اکثر آنها اهدایی طبیعت دوستان شهرستان است در یک دستگاه کانکس پیش ساخته مستقر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در داخل این زمین، محوطه‌ای با زیربنای 50 مترمربع برای ایجاد مرکز قرنطینه محصور می‌شود.
ناهگاه حیات وحش «لوندویل» با مساحت 1047 هکتار در جنوب شهر مرزی بندر آستارا واقع شده و از چند بخش جنگلی، جلگه‌ای، تالابی و ساحلی در نوار دریای خزر تشکیل شده است.
این پناهگاه در تاریخ 1352 به‌عنوان یکی از مناطق حفاظت شده کشور شناخته شد و در تاریخ 21 مرداد 1354 براساس مصوبه 63 شورای عالی محیط زیست به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیوست.
بالغ بر 60 هکتار از کل محوطه پناهگاه، به شکل محصور برای نگهداری مرال و گوزن زرد ایرانی در نظر گرفته شده است.
 
بالا پایین