Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

ولایتی: نه شیعه و نه سنی طالب ضعف عراق نیستند

  • نویسنده موضوع Ops
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار سیاسی
Konu Başlığı ولایتی: نه شیعه و نه سنی طالب ضعف عراق نیستند
نویسنده موضوع Ops
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan Ops

Ops

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jan 24, 2014
ارسالی‌ها
10,600
پسندها
3,164
امتیازها
113
محل سکونت
AhWaZ
تخصص
SheYtOni
دل نوشته
:)
بهترین اخلاقم
MehRabOni
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

رئیس مرکز تحقیقات اسراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بر اساس تایید ناظران بی طرف، امروز عراق بیش از هر زمان دیگری پس از صدام شاهد ثبات و آرامش است.
علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار صبح امروز خود با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با دیدار امروز خود با عمار حکیم گفت: در دیدار امروز خود با سید عمار حکیم گفت‌وگوهایی پیرامون تحولات عراق داشتیم و آقای حکیم از این که در عراق پس از فراز و نشیب‌های فراوان طی ماههای اخیر سرانجام این کشور به استقلال، امنیت و ثبات رسیده است و همچنین از این که تروریست‌هایی مانند داعش و سایر گروههای تروریستی در عراق تقریبا رو به شکست هستند اظهار خرسندی کردند.
وی ادامه داد: شکست گروه‌های تروریستی در عراق با همت مردم این کشور به ویژه نیروهای مردمی پس از فتوای جهاد آیت‌الله العظمی سیستانی صورت گرفت. همچنین از سوی نیروهای مردمی در حوزه‌ مبارزه با تروریسم نیز تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفت و تمام این امور باعث رهایی مردم عراق از شر تروریست‌ها شد. خوشبختانه با توجه به فعالیت‌های مردمی در عراق و سوریه شاهد رو به زوال رفتن گروههای تروریستی هستیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگر ایسنا ، مبنی بر این که تحلیل شما از ترور ائمه مساجد در عراق و تلاش برای تفرقه افکنی میان شیعه و سنی در این کشور چیست گفت: تهدیدها و تلاش‌هایی که در این کشور صورت می‌گیرد کارهای تبلیغاتی است که از اول بوده و تا امروز هم ادامه دارد. نیروهای تروریستی در موقعیت و قدرت سابق خود نیستند و در جاهای مختلف و هر جا که ارتش و نیروهای مردمی عراق باشند شاهد شکست گروههای تروریستی فعال در عراق هستیم .
وی گفت: سید عمار حکیم نیز از ائتلافی که در عراق صورت گرفته و دولت جدیدی که در این کشور تشکیل شده است بسیار راضی هستند و از این که عراق رو به ثباتی می‌رود که مورد نظر مردم عراق و کشورهای منطقه است راضی هستند.
ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با بحث فدرالی شدن عراق گفت: راجع به آنچه در عراق می‌گذرد و این که چه چیز به مصلحت ملت این کشور است، باید بگویم تشخیص این امر با مردم عراق است و آن طور که من از سخنان حکیم استنباط کردم هیچ یک از گروههای فعال در عراق چه شیعه و چه سنی طالب ضعف عراق نبوده و در مقابل خواستار تمامیت ارضی عراق و تقویت روز افزون همبستگی ملی در عراق هستند. بنابراین هر تصمیمی که در عراق گرفته شود به خود مردم این کشور مربوط است.
انتهای پیام
 
بالا پایین