Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

کشف نسخه دوم زمین توسط ناسا

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı کشف نسخه دوم زمین توسط ناسا
نویسنده موضوع ertebatgostaran
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan ertebatgostaran

ertebatgostaran

کـاربـر ویــژه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 18, 2014
ارسالی‌ها
555
پسندها
272
امتیازها
0

اعتبار :

آژانس فضایی آمریکا تائید کرد که توانسته اند سیاره ای زیست پذیر، بسیار شبیه به زمین، که دور ستاره ای بسیار شبیه به خورشید می گردد را پیدا کنند. شرایط این سیاره آنقدر شبیه به زمین است که از آن با نام اختصاری زمین 2.0 یاد می کنند. حتما تا همین جا هم سوالات بسیار زیادی درباره این سیاره به ذهنتان رسیده. مثلا اینکه آیا روی سیاره جدید حیات وجود دارد یا خیر و اینکه زمین 2.0 در چه فاصله ای از ما قرار گرفته؟ در ادامه با ما همراه باشید تا هر چیزی که لازم است از اکتشاف جدید ناسا بدانید را با هم مرور کنیم.

عملیات کپلر در واقع تلاش ناسا برای بررسی بخشی از کهکشان راه شیری برای پیدا کردن سیاره های شبیه به زمین است. ناسا قصد دارد در این عملیات، سیاره هایی در ابعاد نصف تا دو برابر زمین را که به دور منطقه قابل حیات ستاره خود می چرخند پیدا کند. به این ترتیب می توان سیاراتی را یافت که در آنها آب به صورت مایع یافت می شوند. همچنین این سیارات باید دارای شرایط دیگری نظیر ساختار صخره ای یا آهنی و سطحی سخت و همچنین هسته ای آهنی باشند. پروژه کپلر در سال 2009 آغاز به کار کرده و تا به حال 4696 سیاره را با شرایط مورد نظر خود پیدا کرده است. از این تعداد، 1000 سیاره در کهکشان ما وجود دارند که به دور 2 ستاره می گردند و تنها تعداد کمی از آنها هستند که اندازه ای کمتر از دو برابر زمین داشته و در منطقه قابل حیات ستاره خود وجود دارند. اما در جولای 2015 بود که تائید شد عملیات کپلر توانسته اولین سیاره شبیه به زمین را در محدوده قابل حیات ستاره مربوط به خود پیدا کند و این سیاره Kepler-452b (همان زمین 2.0) نام گرفت. Kepler-452b به اندازه ای گرم است که آب می تواند به صورت مایع روی آن وجود داشته باشد و ستاره آن نیز بسیار شبیه به خورشید خودمان است.

زمین 2.0 هر 385 روز یک بار به دور ستاره خود می گردد و به نظر می رسد سطح آن صخره ای باشد. منظومه ای که Kepler-452b در آن وجود دارد در حدود 1400 سال نوری با منظومه شمسی فاصله دارد. به عقیده ناسا ممکن است بتوان روی این سیاره حیات پیدا کرد. جان جنکینز، یکی از تحلیلگران ناسا، می گوید" می توان Kepler-452b را برادر بزرگتر زمین نامید. این سیاره به مدت 6 میلیارد سال در منطقه قابل سکونت ستاره خود قرار داشته که بیشتر از زمین است و به همین دلیل می توان انتظار داشت حیات روی آن وجود داشته باشد".

سال گذشته بود که سیاره دیگری با شرایط مشابه Kepler-452b کشف شد، اما تفاوت آن با زمین 2.0 که باعث می شود نتوان آن را کاندیدای داشتن حیات کرد، گشتن آن به دور یک کوتوله قرمز است. کشف Kepler-452b می تواند گامی بسیار مهم در راه پاسخ دادن به سوال همیشگی بشر یعنی "آیا ما در عالم تنها هستیم؟" باشد.
 
بالا پایین