Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سیب ترش

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı خواص خوراکی ها
Konu Başlığı سیب ترش
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :





اگر تا به حال اسم
سیب ترش
را نشنیده اید یا آن را ندیده زیاد تعجب نکنید چون این میوه در مناطق کمی از کشور وجود دارد اما برخلاف کمیاب بودن آن ، سیب ترش دارای طعمی بی نظیر می باشد و خواص درمانی بسیاری دارا می باشد.
سیب ترش در اواخر فصل زمستان شکوفه می دهد و در اواسط فصل بهار قابل برداشت می باشد یا به اصطلاح رسیده است. سیب ترش اگر نرسیده باشد دارای رنگ سبز تیره، اندازه ی کوچک و طعمی تلخ می باشد اما اگر رسیده باشد از طعمی ترش مزه یا دو مزه (مخلوط از ترش و شیرین) برخوردار است و رنگ سیب ترش رسیده سبز روشن می باشد، اندازه ی آن نیز مقداری از سیب معمولی کوچکتر می باشد.

این نوع سیب در اندازه ی وسیع در باغ های شهرکی به نام
منصوریه
از توابع بهبهان در استان خوزستان برداشت می شود و گاه دیده شده که در باغ های استان کهگلویه و بویر احمد نیز سیب ترش وجود دارد در نقاط دیگری از کشور نیز این میوه ی ناب و ترش مزه وجود دارد.

سیب ترش از مزه ای بسیار منحصر به فرد و چیزی بین ترش و شیرین البته متمایل به ترش برخورددار می باشد و خوراک افرادی هست که دوست دارند طعم های متفاوت و خوشمزه را بچشند. بعضی از افراد ترجیح می دهند سیب ترش را همراه با نمک بخورند.

از سیب ترش مربا، ترشی و گاه آب سیب ترش نیز گرفته می شود. از شکوفه ی آن نیز می توان مربای خوشمزه با عطر و طمعمی متفاوت به دست آورد.

سیب ترش دارای خواص درمانی بسیاری می باشد از جمله برای رفع حالت اسفراغ، هضم غذاهای سنگین، بعضی بیماری های عصبی و مسائل مربوط به دستگاه گوارش مفید می باشد.

پژوهش‌های علمی نشان داده است که یک ربع ساعت پس از خوردن آهسته‌ی یک عدد سیب‌ترش حدود 90 درصد و بعد از یک ساعت تقریباً تمامی ذرات میکروبی موجود در دهان از بین می‌روند.

این نکته نیز مهم است که تحقیقات نشان داده است که سیب ترش بر روی اعصاب و حافظه تاثیر منفی می‌گذارد، پس در خوردن سیب ترش زیاده روی نکنید !


 
بالا پایین