Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

دردسر خال ها

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پوست و مو
Konu Başlığı دردسر خال ها
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

خال‌ها و لک‌های پوستی به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند، یکی از این دلایل مربوط به مدت زمانی است که بدون محافظت در برابر نور خورشید قرار گرفته باشید.
این خال‌ها اغلب بی‌ضرر هستند، اما باید مطمئن شد که قیافه ظاهری شما را تغییر زیادی نمی‌دهند زیرا اگر غیر از این باشد مسلما موجب اذیت و آزار شما خواهند شد. حتی اگر خیلی هم خوش شانس باشید، باز هم بعد از گذشت چند سال، شاهد پدیدار شدن لکه‌های قهوه‌ای تیره و روشن روی پوست‌تان خواهید بود. به اطرافیانتان توجه کنید، آنهایی که سن‌شان بالای ۵۰ سال است، معمولا خال و لک‌های زیادی روی پوست‌شان دارند و هیچ اهمیتی هم به این مسأله نمی‌دهند.در برخی از افراد تعداد این خال‌ها بسیار زیاد است و در برخی دیگر انگشتان تیره‌ تر است. افراد نسبتا زیادی به ظاهرشان حساسند و توجه بیشتری به پوست و زیبایی خود می‌کنند، در صورت تجمع زیاد این خال‌ها و لک‌ها روی پوست سر و دست‌ها، برخی افراد از جامعه و مردم گریزان می‌شوند و از اینکه با چنین ظاهری در اجتماع نمایان شوند، خجالت می‌کشند. ولی گاهی اوقات وجود این خال‌ها بسیار مفید است و به شما هشدار می‌دهد که بیشتر مراقب سلامتی خود باشید. ممکن است که خطری سلامت شما را تهدید کند و نیاز به مراقبت ویژه دارید. باید مشکل خود را ریشه‌یابی کنید تا در صورت داشتن یک بیماری یا عارضه، سریع‌ تر بتوانید اقدامات ضروری اولیه را انجام دهید. پس بنابراین گاهی اوقات آگاهی از این زنگ خطر می‌تواند خیلی هم به نفع شما باشد. با برخی شیوه‌ها و روش‌های ساده می‌توان تا حد بسیار زیادی از به وجود آمدن این خال‌ها و لک‌ها روی پوست جلوگیری کرد. شیوه‌هایی مثل سرما درمانی، پوست‌اندازی و از بین بردن رنگدانه‌ها از طریق لیزر می‌توانند کمک زیادی به از بین رفتن خال‌ها کنند. در روش سرما درمانی که یکی از روش‌های خوب برای از بین بردن خال است، نیتروژن مایع موجب سرد شدن بافت موردنظر می‌شود، البته ممکن است که این روش کمی به نظرتان پرهزینه و زمان‌بر باشد که شما می‌توانید روش‌های دیگر را نیز امتحان کنید. مثلا از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدآفتاب استفاده کنید.ملانین رنگدانه‌ای است که در برابر اشعه‌های زیان‌آور نور خورشید، به طور طبیعی توسط پوست تولید می‌شود. تولید انبوه ملانین در سطح پوست، کم‌کم منجر به لکه‌ها و خال‌های تیره می‌شود ولی کرم‌های ضدآفتاب از تشکیل ملانین در این نواحی جلوگیری می‌کنند. افراد زیادی خال‌ها و لکه‌های قهوه‌ای روی پوست صورت، دست‌ها، قسمت بالای کمر، شانه‌ها و بازوها دارند. ژنتیک و بالا رفتن سن و سال از عوامل مهم در بروز این خال‌هاست اما مهم‌ترین علت افزایش ملانین در خارجی‌ترین سطح پوست است، زیر این لایه از پوست تماس بیشتری با نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش آن دارد. با تجمع خال‌ها و لک‌ها در یک ناحیه، نوعی عارضه پوستی وابسته به نور خورشید ایجاد می‌شود که آن را «لنتیجاین» می‌نامند.
همراه با وجود آمدن این خال‌ها و لک‌ها، پرتوهای مزمن نور خورشید عوارض دیگری نیز روی پوست شما دارند این عوارض عبارتند از:
-چین و چروک‌های ریز و درشت
-لکه‌های بزرگ قهوه‌ای رنگ و یا حتی برخی سایه‌روشن‌های پوستی که در اثر تغییر در رنگدانه‌ها ایجاد می‌شوند
-رنگ پریدگی و زرد شدن پوست
-از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست، که باعث می‌شود پوست شما روز به روز آویزان‌تر به نظر آید. البته این اتفاق بیشتر در سنین بالاتر رخ می‌دهد.
-افزایش تعداد خال‌ها و لک‌ها
-گشاد شدن رگ‌های خونی زیر پوست خصوصا در نواحی گونه، فک و بینی.
-باز شدن زیاد منافذ پوست صورت خصوصا روی بینی
-برخی تغییرات کوچک‌ تر مثل «ملاسما»
-تغییرات مربوط به پوست که در اثر سرطان پوست ایجاد می‌شود مثل تومور سیاه رنگ پوست و سلول‌های فلس‌دار سرطانی.
نکاتی در مورد درمان دائم خال‌ها
بیشتر افراد وقتی که خال‌ها و لک‌های پوستی‌شان را از بین می‌برند نفس راحتی می‌کشند اما عامل خطرناکی که موجب به وجود آمدن این خال‌ها شده است، همچنان برقرار است. در واقع باید این عامل را از بین برد زیرا در غیر این صورت، به زودی علاوه بر خال‌های قبلی، لکه‌های جدید نیز پدیدار می‌شوند. برای جلوگیری از به وجود آوردن چنین وضعیتی بهتر است لااقل به یکی از موارد زیر توجه کنید:
-محافظت و امنیت در برابر نور خورشید
-از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید تا جایی که ممکن است، دوری کنید. خصوصا در روزها و ساعت‌هایی که نور خورشید شدیدتر است مثلا از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر
-استفاده از محافظت‌کننده‌های پوستی در برابر نور خورشید
-از ضدآفتاب‌های مناسب استفاده کنید تا از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت شود. اشعه UVA در عمیق‌ترین لایه‌های پوستی نیز نفوذ می‌کنند و اشعه UVB اصلی‌ترین دلیل آفتاب سوختگی است. از کرم‌های ضدآفتابی استفاده کنید که لااقل SPF30 داشته باشند و کرم را ۱۵-۳۰ دقیقه قبل از خروج از خانه روی سطح پوست خود بمالید.
-از پرده محافظت‌ کننده در برابر نور خورشید استفاده کنید. این پرده‌های نازک را برای پوشش شیشه‌های ماشین‌ها و خانه‌های خود نصب کنید. این پرده‌ها جلوی اشعه‌های UVA را می‌گیرد. اشعه UVB نمی‌تواند از شیشه عبور کند.
-لباس‌هایی بپوشید که از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کنند.
برخی از لباس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از پوست بدن در برابر اشعه‌های UV محافظت می‌کنند. همچنین برخی کلاه‌های لبه‌دار، از پوست سر و پیشانی محافظت می‌کنند. استفاده از عینک‌های آفتابی که صد درصد از چشم‌ها و نواحی اطراف آن در برابر اشعه‌های UV محافظت می‌کنند. با شروع فصل گرم برای جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه خال و لک ریز یا درشت روی پوستتان، بهتر است زودتر یک کرم ضدآفتاب مناسب تهیه کنید و تا جایی که برایتان ممکن است، به نکات فوق عمل کنید.
 
بالا پایین