Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

]تایرهای ایمن تر از نانوتکنولوژی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش مهندسی مکانیک
Konu Başlığı ]تایرهای ایمن تر از نانوتکنولوژی
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :





همیشه تولیدکنندگان تایرهای خودرو و مصرف کنندگان آن در جستجوی تکنولوژی بودند که بتواند باعث افزایش امنیت و در عین حال کاهش قیمت خرید و همچنین کاهش آلودگی تولید شده گردد. جدیدترین کاربرد فناوری نانو در صنعت خودروسازی در زمینه تایرهای خودرو می باشد که تایرهای تولید شده توسط این فناوری توانسته لقب تایرهای مادام العمر را به خود بگیرد.



علی رغم پیشرفت هایی که در صنعت تایرسازی در 20 سال اخیر شده است بعد از پیمودن مسیری تا 40000 کیلومتر در صورتی که در جاده مناسبی و تحت الگوی مناسبی حرکت کرده باشید تایرهای خودرو شما فرسوده شده و شما نیاز به تایرهای جدیدی خواهید داشت. که این موضوع نه تنها برای خریداران تایر رنج آور است بلکه خورده های ریزی که بر اثر فرسایش تایر در محیط پخش می گردد باعث افزایش آلودگی محیط زیست می شود.

در پی حل این مشکل به تازگی گروه لانگسس ( )LANXESS

که بر روی فراورده های شیمیایی کار می کنند توانسته اند نوعی از افزودنی پلاستیکی با عملکرد بالا را با استفاده از فناوری نانو تولید کنند.این ماده که با تایر ترکیب می گردد به طور عمده ای باعث کاهش فرسودگی تایرهای خودرو می گردد. همچنین باعث کاهش هزینه و کاهش آلودگی محیط زیست با کاهش حدود 40000 تون از کربن دی اکسید گسیل شده توسط گازهای گل خانه ای می گردد.این افزودنی شامل ذراتی با مبنای سیلیکا و اندازه ای در حدود 50 نانومتر می باشد.که این ذرات خاصیت ضدتورمی دارندو دارای اتصالات بسیار محکمی می باشند.



بر روی تایرهای تولید شده توسط این فناوری تست های زیادی انجام گرفته که همه آنها با موفقیت همراه بوده این تایرها در هر دو فضای خشک و مرطوب بسیار بهتر از تایرهای معمولی عمل می کند. ترکیب ایجاد شده در این تایرها باعث ایجاد ماکزیمم چسبندگی به سطح جاده در دو موقعیت می گردد.همچنین شیارهای خاص ایجاد شده بر روی دیواره می تواند به طور موثری فشار بار را تقسیم کرده و فرسودگی تایر کاهش چشمگیری یابد. همچنین این تایر مجهز به چهار شیار عریض جانبی برای بالا بردن میزان پایداری تایر در سطح جاده می باشد.

منبع:انجمن مهندسی مکانیک
 
بالا پایین