Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

آیا مصرف لوبیاجات به کاهش وزن کمک می‌کند؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı پوست و مو
Konu Başlığı آیا مصرف لوبیاجات به کاهش وزن کمک می‌کند؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

بسیاری از افراد معتقدند خوردن لوبیاجات به شما کمک می‌کند وزن خود را کاهش دهید. در ادامه میزان صحت این موضوع را بررسی خواهیم کرد.
لوبیاجات یا بهتر بگوییم انواع مختلف لوبیا مدت زیادی به عنوان غذای اصلی انسان‌ها مورداستفاده قرار گرفته‌اند. لوبیاجات سیرکننده، سرشار از پروتئین و فیبر هستند و حتی به شما کمک می‌کنند وزن خود را کاهش دهید. اجازه دهید با خلاصه‌ای از ادعاهای مربوط به کاهش وزن از طریق مصرف لوبیاجات شروع کنیم.
  • طبق یک بازبینی از تحقیقات انجام شده که در سال ۲۰۰۸ انجام گرفت، افرادی که به طور مرتب لوبیاجات مصرف می‌کنند، وزن متناسبی دارند و اندازه دور کمرشان کمتر از افرادی است که این ماده غذایی را به طور مرتب مصرف نمی‌کنند.
  • محققان استرالیایی چیزی به نام شاخص سیری را ارائه کردند که در واقع تحقیقی بود در مورد غذاهایی که بیشتر یا کمتر شما را سیر می‌کنند. طبق گفته این محققان، لوبیاجات یکی از سیرکننده‌ترین مواد غذایی جهان محسوب می‌شوند.
  • یک بازبینی دیگر از تحقیقات انجام شده نشان داد شاخص توده بدنی افرادی که به طور مرتب حبوبات می‌خورند، کمتر از کسانی است که در رژیم غذایی روزانه خود از حبوبات استفاده نمی‌کنند.
ارزیابی نویسنده
تعجبی ندارد افرادی که هر روز لوبیاجات می‌خورند، سیرتر از کسانی هستند که از این ماده غذایی استفاده نمی‌کنند؛ زیرا لوبیاجات سرشار از فیبر هستند؛ یک ماده مغذی که با سیری ارتباط دارد. به عنوان مثال، نصف فنجان لوبیا سیاه یا لوبیا چیتی، ۶٫۵ گرم فیبر دارد. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید یا وزن خود را ثابت نگه‌دارید، بهتر است از مواد غذایی سیرکننده بهره ببرید؛ زیرا این مواد غذایی از بروز احساس گرسنگی بین وعده‌های غذایی و مصرف میان‌وعده‌های پرکالری جلوگیری می‌کنند.

همچنین لوبیاجات سرشار از پروتئین هستند. نصف فنجان لوبیا، ۷ گرم پروتئین دارد. پروتئین یکی از عوامل اصلی در کاهش وزن محسوب می‌شود؛ زیرا به شما حس سیری می‌دهد.
همچنین خوردن پروتئین از نظر سوزاندن چربی نیز مؤثر است؛ زیرا سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند احساس پرانرژی داشته باشید.

ایده مصرف لوبیاجات برای کاهش وزن و شاخص توده بدنی قابل‌بحث است. با این حال، من معتقدم مطمئناً بین خوردن لوبیاجات و کاهش وزن ارتباطی وجود دارد؛ اما این بدین معنی نیست که با خوردن لوبیاجات، افزایش وزن کمتری پیدا خواهید کرد.
ممکن است برخی افراد که هر روز لوبیاجات می‌خورند، نسبت به افرادی که نمی‌خوردند، سالم‌تر باشند.

اگر می‌خواهید لوبیاجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، میزان مورد استفاده در هر وعده را کنترل کنید. توجه داشته باشید نصف فنجان لوبیا سیاه، چیتی یا لوبیا قرمز حدود ۱۱۰ کالری دارد.

 
بالا پایین