Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

تصویب قطعنامه دیگر درباره سوریه در شورای امنیت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار روز ایران و جهان
Konu Başlığı تصویب قطعنامه دیگر درباره سوریه در شورای امنیت
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

زمان انتشار خبر: یک شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

[h=2] [/h] [h=1]
[/h]

[h=2] شورای امنیت سازمان ملل دیشب قطعنامه جدیدی را درباره سوریه تصویب کرد که در آن بدون اشاره بر نقش بشار اسد در آینده سوریه بر ضرورت انتقال مدیریت در سوریه با انتخاباتی که با نظارت سازمان ملل برگزار می شود، تاکید دارد. [/h] به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این قطعنامه چهار صفحه ای که از سوی آمریکا ارائه شده بود، آمده است: از روند سیاسی به رهبری مردم سوریه در مهلت زمانی شش ماه حمایت می شود.
اعلام حمایت از تدوین قانون اساسی جدید سوریه طبق استانداردهای بین المللی در مدت هجده ماه و آن هم تحت نظارت سازمان ملل، از دیگر بندهای این قطعنامه است.
به اعتقاد کارشناسان بندهای اصلی این قطعنامه در واقع طبق نقشه راه نشست وین تنظیم شده و تکرار آن مواضع است با این تفاوت که نقشه راه وین در قالب بیانیه بود و اکنون آن موضوعات شکل قطعنامه به خود گرفته است.البته همان موانع که در واقع مقدمات اجرای بیانیه وین بود، بر سر راه این قطعنامه نیز وجود دارد.
این قطعنامه همچنین از همه طرف های درگیری خواسته است به حملات ضد غیرنظامیان پایان دهند و همزمان به روسیه، فرانسه و آمریکا اجازه می دهد به حملات هوایی خود ضد داعش ادامه دهند.
وزیر خارجه آمریکا که کشور متبوعش ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی را عهده دار است، بعد از رای گیری این قطعنامه تصریح کرد: قطعنامه پیام واضحی را به همه طرف های درگیری رساند که زمان توقف کشتار در سوریه هم اکنون فرارسیده است .
جان کری با تاکید بر اینکه شورای امنیت پس از گذشت چهار سال و نیم از درگیری ها در سوریه توانسته که به توافقی دست یابد، افزود: قطعنامه ای که تصویب شد مرحله مهمی محسوب می شود زیرا اهداف و چارچوب زمانی مهمی را مشخص کرده است.
وزیر خارجه آمریکا گفت: همچنان به حمایت از دوستانمان و اطمینان از اینکه جنگ سوریه فراتر از مرزهایش و به کشورهای همسایه سرایت نخواهد کرد، ادامه خواهیم داد.
بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل نیز تنها غیرعضو دعوت شده به این نشست بود که آخرین نفر سخنرانی و نگاه دمشق را درباره این قطعنامه تشریح کرد.
وزیران خارجه آمریکا و روسیه بعد از این نشست علنی شورای امنیت، در نشستی خبری، به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.



 
بالا پایین