Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پیشخوان/ زهران علوش که بود+ ویدئو

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار روز ایران و جهان
Konu Başlığı پیشخوان\/ زهران علوش که بود+ ویدئو
نویسنده موضوع !!!OMID!!!
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan !!!OMID!!!

!!!OMID!!!

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Jul 25, 2015
ارسالی‌ها
2,090
پسندها
526
امتیازها
0
محل سکونت
کرمانشاه
تخصص
مهندس عمران
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

زمان انتشار خبر: شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶

[h=2] [/h] [h=1]
[/h]

[h=2] کارشناس مسائل سیاسی گفت: «جیش الاسلام» از گروه های تروریستی فعال در سوریه است که با هدایت بندر بن سلطان رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان ‏ایجاد شد و با حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان فعالیت می کند. [/h] به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بسام رجا، کارشناس سیاسی و فعال رسانه ای در برنامه پیشخوان خبر درباره مرگ زهران علوش گفت: زهران علوش" سرکرده گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام بود که در سوریه به صورت مستقیم از سوی عربستان سعودی حمایت مالی و تسلیحاتی می شد.
محمد زهران عبدالله علوش" سال 1960 در غوطه در خانواده‌ای وهابی و افراطی به دنیا آمد. پدر"عبدالله علوش" یکی از مهمترین سران وهابی اخوان المسلمین در سوریه بود.
بسام رجا گفت: علوش پس از پایان تحصیلاتش در خارج سوریه، با یک شریک سعودی، شرکتی را تحت عنوان خدمات ساخت و ساز راه اندازی کرد. در همان زمان نیز به صورت مخفیانه فعالیتهای امنیتی خود را به نفع اخوان المسلمین و اطلاعات عربستان آغاز کرد.


او پس از تأثیرگذاری بر جوانان دوما و غوطه، آنان را به سوی وهابیت کشاند تا بتواند هسته‌های تروریستی کوچکی را تشکیل دهد. به دلیل همین فعالیتها از سال 1987 تحت تعقیب سرویسهای اطلاعاتی سوریه قرار گرفت.

کارشناس سیاسی درخصوص کشته شدن این فرد گفت: تنها ۱۶ دقیقه از تجمع سرکردگان گروهک تروریستی جیش الاسلام در طبقات زیرین یک ساختمان بتونی گذشته بود که اطلاعات دقیق آن به جنگنده های روسی ارسال شد.

این نشست با هدف همبستگی دوباره تعدادی از گروه‌های تروریستی صورت گرفته بود تا راهکاری برای ارتقا روحیه و توان گروه های تکفیری پیدا کنند.
ساختمانی که این افراد در آن قرار داشتند یک ساختمان چند طبقه و مستحکم و همچنین حفاظت شده بود که این افراد در طبقه زیرین این ساختمان جمع شده بودند.


تقریبا شانزده دقیقه از شروع این جلسه گذشته بود که واحد اطلاعات ارتش سوریه مشخصات این ساختمان را به جنگنده‌های روسی ارائه کرد. پس از آن دو هواپیما بر فراز این منطقه به پرواز در آمدند که یکی از این دو هواپیما موشک‌های قدرتمند خود را به سوی این ساختمان هدف گرفت و همه کسانی را که در جلسه حضور داشتند از جمله زهران علوش و همچنین سیزده نفر از فرماندهان گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام که برجسته‌ترین آن‌ها ابو محمد زیبق که وی معاون زهران علوش نیز بود را به هلاکت رساند.


او گفت: این گروه، ابتدا جنبه نظامی نداشت ولی بعد از بحران سوریه درهمان سال اول، شکل نظامی گرفتند و به سمت حملات نظامی پیش رفتند و آنها از طرف کشورهایی همچون قطر، ترکیه و عربستان سعودی حمایت می شدند.

او گفت: حمایت کننده اصلی گروهک جیش الاسلام عربستان سعودی است و از لحاظ مالی و نظامی مورد حمایت عربستان بود و سلاح های آنها نیز از طریق ترکیه وارد می شدند زیرا مرزهای ترکیه الان هم باز است و ورود و خروج این گروهک از طریق ترکیه انجام می شد.

دانلود
 
بالا پایین