Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

10 طراحی شگفت انگیز ورزشگاه ها

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش مهندسی معماری
Konu Başlığı 10 طراحی شگفت انگیز ورزشگاه ها
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :

در اینجا 10 طراحی شگفت انگیز ورزشگاه ها را می بینید :
1. آلیانز آرنا (Allianz Arena) - این ورزشگاه ، در حال حاضر خانه ی بایرن مونیخ و یکی از جذاب ترین ورزشگاه ها در عرصه ی جهانی است.آلیانز آرنا قابلیت تغییر رنگ بر طبق تیمی که در آن بازی می کند را دارد. این برای بایرن، آبی قرمز برای 1860 مونیخ، و هنگامی که سفید تبدیل می شود زمانی که تیم ملی آلمان بازی دارد. همچنین می تواند ترکیبی از هر یک از آنها را نشان می دهد.
2. یاس مارینا (Yas Marina Circuit)- این ورزشگاه با طرحی کاملا متفاوت دارای چشم اندازهای شگفت انگیز در ابوظبی دبی است.
3. مرکز ملی آبزیان پکن (Beijing National Aquatics Center)- این ورزشگاه برای بازی های المپیک تابستانی سال 2008 ساخته شده است. این مرکز به شکل مکعب بسیار ساده است.حباب های رنگارنگ اطراف آن در این لیست قرار گرفته است.
4. ورزشگاه ملی یویگی(Yoyogi National Gymnasium) - مشهور برای سقف های شگفت انگیز آن، Yoyogi ورزشگاه ملی است که در یک پارک در توکیو واقع شده است. در حالی که یکی از کوچکترین استادیوم ها در این فهرست،با ظرفیت 13،000 نفر،به زیبایی طراحی شده است. ورزشگاه ملی یویگی ، محل برگزاری هاکی روی یخ و بسکتبال است.
5. المپیک مونیخ (The Olympiastadion Munich) - استادیوم المپیک مونیخ، نباید با ورزشگاه برلین اشتباه گرفت. استادیوم المپیک مونیخ، خانه سابق باشگاه فوتبال بایرن مونیخ است. ظرفیت آن 80،000 نفر صندلی است.
6. استادیوم المپیک کبک (Olympic Stadium Quebec) - استادیوم المپیک کبک یکی از چشمگیر ترین ورزشگاههایی است که سقف آن جمع می شود. برج 175 متری که در بالای آن همان چیزی است که باز و بسته شدن سقف را بر عهده دارد.
7. ورزشگاه اویتا (Oita Stadium) - همچنین به عنوان گنبد اویتا بانک شناخته می شود، این ساختار به زیبایی منحنی مکان ورزشی چند منظوره با یک سقف قابل جمع شدن، با ظرفیت 43،000 تماشاگر است. این طراحی ساده اما موثر است.
8. ورزشگاه چی زونگ (Qi Zhong Stadium)- این ورزشگاه درست مثل یک گل از بالا به نظر می رسد که نمادی از فرهنگ چینی است.گلبرگ ها در واقع یک سقف متحرک است، و می تواند در تنها هشت دقیقه باز و بسته شود. این ورزشگاه فوق العاده زیبا و بسیار کاربردی است.
9. نیو مستایا (Nou Mestalla) - هر چند که هنوز کامل نیست، این ورزشگاه 75،000 صندلی، برای باشگاه فوتبال والنسیا ساخته شده است و یک قطعه زیبا از لحاظ معماری است. بیرون آن از جنس آلومینیوم است، و داخل آن از چوب. نیو مستایا یکی از بزرگترین و جذاب ترین استادیوم های فوتبال در اروپا پس از تکمیل خواهد شد.
10. استادیوم ملی پکن (Beijing National Stadium) - لانه پرنده، آن را به عنوان نام مستعار برای ورزشگاهی است که برای بازی های المپیک تابستانی سال 2008 ساخته شد. میلیاردها تماشا گردر مراسم افتتاحیه المپیک به تماشای آن آمدند.
 
بالا پایین