Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چرا هيچ غذايی به رنگ آبی نيست؟

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı بخش علم دانش ودانستنیها واطلاعات عمومی
Konu Başlığı چرا هيچ غذايی به رنگ آبی نيست؟
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :





ساختن رنگ آبي در طبيعت بسيار دشوار است. توناژ‌هاي مختلف رنگ آبي خاصيت قليايي دارند و متابوليسم و يا سوخت و ساز بدن اغلب گياهان و جانوران كره زمين تا حدودي خاصيت اسيدي دارند. در اندك گياهاني هم كه گل‌هاي آبي رنگ مي‌دهند، اين رنگدانه تنها در گلبرگ‌ها به چشم مي‌خورد و در خاك‌هاي اسيدي و زمان‌هاي مختلف سال اين رنگ به ارغواني و يا صورتي تغيير پيدا مي‌كند


ساختن رنگ آبي در طبيعت بسيار دشوار است. توناژ‌هاي مختلف رنگ آبي خاصيت قليايي دارند و متابوليسم و يا سوخت و ساز بدن اغلب گياهان و جانوران كره زمين تا حدودي خاصيت اسيدي دارند. در اندك گياهاني هم كه گل‌هاي آبي رنگ مي‌دهند، اين رنگدانه تنها در گلبرگ‌ها به چشم مي‌خورد و در خاك‌هاي اسيدي و زمان‌هاي مختلف سال اين رنگ به ارغواني و يا صورتي تغيير پيدا مي‌كند. براي نمونه، در برخي كشورها ميوه خاصي به نام Blueberry (قره‌قاط) كشت مي‌شود كه در ظاهر آبی رنگ است اما در حقيقت ارغواني و يا نيلي است هرچند پوشش سفید رنگ و پودري شكل روي ميوه باعث مي‌شود كه آبي به نظر بيايد.
همان‌طور كه در ابتداي متن نيز گفته شد، حيوان آبي رنگ هم وجود ندارد و چنانچه با این حيوان آبی رنگ در طبيعت برخورد كرديد بدانيد كه علت پولك‌ها و يا فلس‌هاي روي بدن آن جانور است كه نور را به قسمت‌هاي آبي طيف نور پراكنده مي‌كند.
به خاطر اينكه رنگ آبي در طبيعت بسيار نادر است، غذاهايي كه به اين رنگ هستند نيز در نظر انسان بدمزه و نامطبوع جلوه مي‌كنند و در مقابل ميوه‌هاي قرمز، خوش‌مزه و اشتها آور جلوه مي‌نمایند.

 
بالا پایین