Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

اینترنت بی‌سیم 100 گیگابایتی به کمک پرتوهای نور

  • نویسنده موضوع sting
  • تاریخ شروع
  • Tagged users هیچ

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات
Konu Başlığı اینترنت بی‌سیم 100 گیگابایتی به کمک پرتوهای نور
نویسنده موضوع sting
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan sting

sting

معـاون ارشـد انجمـن
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
27,708
پسندها
5,661
امتیازها
113
محل سکونت
تهـــــــــــران
وب سایت
www.biya2forum.com
تخصص
کیسه بوکس
دل نوشته
اگه تو زندگی یکی از سیم های سازت پاره شد... آهنگ زندگیتو رو جوری ادامه بده هیچکس نفهمه به تو چی گذشت ، حتی اونیکه سیم رو پاره کرد!
بهترین اخلاقم
نــــدارم
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه

اعتبار :





محققان دانشگاه آکسفورد در حال مطالعه بر روی سیستم اینترنت بی‌سیم پرسرعت نوری هستند که در آن از امواج نوری برای انتقال دیتا استفاده می‌شود.


در این سیستم بی‌سیم برای انتقال اطلاعات به جای استفاده از امواج رادیویی از پرتوهای نوری استفاده می‌شود که به کمک این فناوری می‌توان به سرعت شگفت انگیز 100 گیگابایت در ثانیه دست یافت. محققان امیدوارند به کمک این فناوری جدید محدودیت سرعت انتقال بی‌سیم اطلاعات به کمک امواج رادیویی که حداکثر هفت گیگابایت در ثانیه است را برطرف کنند. اگرچه استفاده از پرتوهای نوری برای انتقال اطلاعات هم اکنون به کمک فیبرهای نوری انجام‌پذیر است، اما استفاده از پرتوهای نوری بدون استفاده از تونل هدایت یا همان فیبر شیشه‌ای کاری بسیار دشوار است. محققان دانشگاه آکسفورد پس از ابداع روش صحیح انتقال دیتا به کمک نور هم اکنون به دنبال مطالعه بر روی روش‌های صحیح انتقال اطلاعات و افزایش فاصله بین فرستنده و گیرنده اطلاعات هستند. در این سیستم برای انتقال پرسرعت اطلاعات نیاز است تا یک فرستنده پرتوهای نور را مستقیما به سمت گیرنده ارسال کند تا پس از تشکیل لینک ارتباط، انتقال اطلاعات با سرعت بالا انجام پذیرد.منبع: ایسنا




 
بالا پایین