Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

نیترات و ضرورت حذف نیترات از آب آشامیدنی

اطلاعات موضوع

Kategori Adı تغذیه و سلامت
Konu Başlığı نیترات و ضرورت حذف نیترات از آب آشامیدنی
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

نیترات را چقدر می شناسید؟ آیا تأثیر نیترات بر سلامتی انسان را میدانید؟ نیترات ماده ای بی رنگ، بی بو، و بی مزه است كه در بسیاری از آب ها با مقادیر متفاوت وجود دارد. وجود نیترات با مقادیر بیش از حد مجاز باعث بروز مشكلات بسیار حادی نظیر سرطان می شود. این ماده ی سرطان زا در اثر از بین رفتن میكرو ارگانیسم، تخریب مواد طبیعی و سایر روش های دیگر به وجود می آید و در طول عبور آب از بستری با نیترات بالا به درون آب وارد می شود. مصرف آب نیترات دار باعث بروز مشكلات بسیار زیادی خواهد شد اما مصرف آبی كه دارای نیترات بالاتر از حد استاندارد است در كودكان زیر شش سال صدمات بسیار جدی تری به جا می گذارد. دلیل این امر ضعیف بودن اسید معده ی نوزاد نسبت به افراد بالغ است كه این امر باعث تبدیل سریع نیترات به نیتریت می شود. مقدار نیترات موجود در آبی كه نوزاد می نوشد به هیچ وجه نباید از ۱۰ میلی گرم در لیتر بیشتر باشد.


نیتریت به درون خون نفوذ می كند و به نوعی از گلوبین تبدیل می شود كه تمایل كمتری به حمل اكسیژن دارد و بنابراین به دلیل نرسیدن اكسیژن كافی به خصوص به مغز باعث بروز مشكلات حاد می شود. زنان باردار و افرادی كه اسید معده ی ضعیفی دارند به مراتب در معرض خطر بیشتری هستند. اما این خطر فقط مختص نوزادان و زنان باردار نیست و نیترات بیش از حد مجاز در همه ی افراد باعث بروز صدمات جبران ناپذیر می شود. اما باید دید كه برای رفع این مشكل چه راه كارهایی وجود دارد!


روش های مختلفی برای حذف نیترات وجود دارد كه در اینجا به یكی از مهمترین و مؤثرترین روش یعنی استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی شامل سیستم اسمز معكوس اشاره می شود.


دستگاه های تصفیه آب خانگی شامل ممبران های اسمز معكوس، به خوبی نیترات موجود در آب را حذف می كنند. با استفاده از این تكنولوژی به راحتی می توان میزان نیترات موجود در آب را تا میزان استاندارد كاهش داد. این دستگاه ها با بهره گیری از غشاهای نیمه تراوا به آب اجازه ی عبور می دهند در حالی كه نیترات و سایر اجزای مضر اجازه ی عبور از این غشا را پیدا نمی كنند.


خرید دستگاه های تصفیه ی آب خانگی یكی از مهمترین مواردی است كه خانواده ها برای حفظ سلامتی خود بایست در نظر داشته باشند. این مورد به خصوص برای خانواده هایی كه دارای نوزاد هستند و یا برای زنان باردار بسیار بیشتر توصیه می شود.


منبع : دستگاه تصفیه آب خانگی
 
بالا پایین