Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

سیستم امنیتی چگونه کار می کند؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı دانستنیها
Konu Başlığı سیستم امنیتی چگونه کار می کند؟
نویسنده موضوع novinmarketing
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan novinmarketing

novinmarketing

کـاربــر حـرفــه ای
تاریخ ثبت‌نام
Feb 15, 2016
ارسالی‌ها
452
پسندها
34
امتیازها
0

اعتبار :

نحوه کار کردن سیستم های امنیتی خانگی به مفهومی ساده به این ترتیب است که به وسیلۀ سنسور هایی که با یک پنل کنترل یا مرکز فرمان که در جایی مناسب در خانه نصب شده اند در ارتباط اند، امنیت نقاط ورود و خروج خانه را تامین می کنند.


سنسور ها معمولاً بالای در های ورودی و یا پنجره هایی که به راحتی می توان از طریق آنها به خانه راه یافت به ویژه پنجره های طبقه پایین، نصب می شوند. امنیت فضاهای باز داخلی خانه را می توان توسط سنسور های حرکتی تامین کرد.


پنل کنترل درب ضد سرقت : پنل کنترل کامپیوتری است که سیستم های امنیتی را فعال و غیر فعال می کند، با اجزا های نصب شده در ارتباط است، هنگامی که در منطقه تحت امنیت اتفاقی رخ دهد زنگ خطر را به صدا در می آورد و با شرکت نظارتی نیز در ارتباط است.


پنل ها یک پد لمسی دارند که برنامه نویسی و کار با آنها را راحت تر می کند، به این ترتیب که زمانی که برای فعال و غیر فعال کردن سیستم به آنها رمز داده می شود، می توانند از طریق فرمان های صوتی کار کنند و نیز طوری برنامه نویسی شوند که با کنترل از راه دور بی سیم که زنجیر کلیدی نام دارد عمل کنند.


سنسور های در و پنجره درب ضد سرقت : سنسور های در و پنجره از دو بخش تشکیل شده اند که مجاور هم نصب می شوند. یک بخش از آن به در یا پنجره و بخش دیگر به قاب در یا پنجره نصب می شود. زمانی که در یا پنجره بسته هستند، دو بخش سنسور به یکدیگر متصل بوده و یک مدار امنیتی ایجاد می کنند.


وقتی پنل کنترلِ سیستم امنیتی فعال می شود، سنسور ها با آن در ارتباط هستند و اطلاع می دهند که نقطه ورودی ایمن است. به محض اینکه یک در یا پنجره که تحت نظارت است به طور ناگهانی باز شود، مدار امنیتی شکسته شده و پنل کنترل تشخیص می دهد که منطقه تحت امنیت در خطر است. یک زنگ خطر با دسیبل بالا به صدا در می آید و در بیشتر موارد، شرکت نظارت به طور خودکار مطلع می شود.


سنسور های حرکتی درب ضد سرقت : این اجزاهای امنیتی وقتی که فعال باشند یک محدوده مشخص را با ایجاد یک منطقه نامرئی تحت حفاظت دارند و در صورت رخ دادن هر اتفاقی زنگ خطر را به صدا در می آورند. از این سنسور ها اغلب برای حفاظت از اتاق هایی که اشیاء با ارزش در آنها نگهداری می شوند و نیز قسمت هایی از خانه های بزرگ که رفت آمد در آنها کم است، استفاده می شوند.


دوربین های مدار بسته: دوربین های مدار بسته به دو نوع با سیم و بدون سیم وجود دارند و به عنوان بخشی از سیستم امنیتی کلی، می توان به روش های مختلف از آنها استفاده کرد.


عموماً در موارد زیر از آنها استفاده می شود:


نظارت مناطق دور یا با دید محدود املاک شما
ساختمان های دور از دسترس مثل پارکینگ ها، انبار ها و کارگاه ها
قسمت های ورودی و خروجی مثل درب پارکینگ ها و درب های ورودی
می توان از طریق کامپیوتر، تلفن های هوشمند یا تبلت و از راه دور به این دوربین های مدار بسته دسترسی داشت. اغلب زمانی به این شیوه استفاده می شوند که صاحب خانه خارج از شهر است و می خواهد رسیدن مرسولات پستی، یا رفت و آمد دیگر خدماتی ها مانند پرستاران بچه یا باغبان و یا رسیدن بچه ها از مدرسه را دنبال کند. این دوربین ها همچنین از هر اتفاق ضد امنیتی فیلم تهیه می کنند و به این ترتیب قیافه سارقین یا ماشین آنها را ضبط می کنند.


زنگ خطر با دسیبل بالا: زنگ های خطر سیستم های امنیتی صدای بلندی دارند به طوری که همسایه ها می توانند صدای آن را بشنوند و برای منظور های متفاوتی استفاده می شوند. اول اینکه به افراد داخل خانه اطلاع می دهد که مسئله ای پیش آمده است. همچنین آنقدر صدای بلندی دارند که دزد را فراری دهند و در عین حال همسایه ها را نیز مطلع کنند.


برچسب ها و علامت ها: در ظاهر به نظر می رسد که این موارد فقط ابزار های بازار یابی شرکت ها هستند، اما نقش مهمی در امنیت خانه ایفا می کنند. وقتی که یک برچسب شرکت امنیتی را به پنجره می چسبانید یا یک علامت را در حیاط منزل خود قرار می دهید، به سارقین اعلام می کنید که خانه شما به صورت حرفه ای تحت نظارت و امنیت قرار دارد و تلاش برای دزدی نتیجه ای ندارد. این برچسب ها و علامت ها در القاء این پیام بسیار موثر هستند و همانطور که شرکت های امنیتی توصیه می کنند، باید استفاده شوند.
 
بالا پایین