Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

۹ روش برای رهایی از افکار منفی و شرایط بد

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı ۹ روش برای رهایی از افکار منفی و شرایط بد
نویسنده موضوع physicallest
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan physicallest

physicallest

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 4, 2017
ارسالی‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
0

اعتبار :

حتما برایتان پیش آمده که گاهی به هر دلیلی، افکار منفی پشت سر هم به ذهن شما هجوم می آورند و نا امیدی پشت ناامیدی بر شما تلقین می شود، ممکن است به خاطر بحث با کسی یا دیدن صحنه ای اعصابتان خورد شود، اما این پایان کار نیست. درست پس از این آشفتگی فکرهای منفی پیاپی به ذهن شما خطور می کند و شرایط را بد و بدتر جلوه می دهد، گاهی ساعت ها وقت شما برای این افکار منفی صرف می شود و انرژی شما به کلی گرفته می شود. به گونه ای که از انجام کارهای خود باز می مانید، که این شرابط را به مراتب بدتر هم می کند. اما چگونه می توان به این وضعیت خاتمه داد بدون اینکه اخلالی در زندگی ما به وجود آید؟ چند راهکار را با هم بررسی می کنیم.

منبع: چیزبرگر

۱٫ یک آهنگ گوش دهید؛ ترجیحا شاد

تقریبا همه ما وقتی یک آهنگ خاصی را گوش می دهیم وجودمان سرشار از انرژی و حس خوب می شود، معمولا افراد پس از آنکه در یک جو منفی قرار می گیرند آهنگهای غمگینی گوش می دهند که شرایط روحی آنها را خراب تر می کند. سعی کنید به یک آهنگ انرژی بخش گوش دهید پس از مدت کوتاهی افکار زیبایی سراغتان می آیند، رویاهای شیرین شما را یادآور می شوند و انرژی عجیبی روانه وجودتان می کنند
۲٫ قدم بزنید

بهترین راهکار ممکن برای رهایی از این حالت قدم زدن در تنهایی است، قدم زدن فکر شما را رها می کند و به آشفتگی های درونی نظم می دهد، دیدن صحنه های گوناگون و مناظر اطراف ذهن شما را از مسئله اصلی دور می کند و پس از مدتی ازین افکار منفی خلاص می شوید و نفس راحتی خواهید کشید سپس با آرامش به خانه باز می گردید.
۳٫ بخوابید

شاید مسخره به نظر برسد اما بعضی ها وقتی عصبانی می شوند سریع یک پتو مهیا می کنند و به خواب می روند و وقتی بیدار می شوند انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است و شاد و شنگول مشغول به کار خود می شوند.
۴٫ بنویسید

خیلی ها وقتی ناراحت می شوند یک کاغذ و قلم دست می گیرند و شروع به نوشتن می کنند. مهم نیست که چه می نویسند، فقط می نویسند. اگر از آن دسته از افراد هستید که به نوشتن علاقه دارید هر وقت که شرایط بدی پیش می آید شروع به نوشتن کنید. گویا تک تک کلماتی که روی کاغذ می آوردی شما را رها می کند و احساس خوبی به شما دست می دهد.
۵٫ لامپ ها را روشن کنید

گاهی پس از بحث و مجادله با شخصی و یا هنگام عصبانیت به یک اتاق می روید تا تنها باشید اگر اتاق نور کافی ندارد لامپ را روشن کنید. تاریکی دلگیر است و در این اوضاع افکار منفی راحت تر به شما هجوم می آورند.
۶٫نیایش کنید

هیچ چیز به اندازه گفت و گو با خدا قلب ادمی را آرام نمی کند. هرگاه احساس ناراحتی کردید، عصبانی بودید و یا در شرایط بدی قرار داشتید در گوشه ای با خدای خود نجوا کنید نیازی به اداب و رسوم خاصی نیست فقط با اون صحبت کنید، حتما آرامش خاصی وجودتان را فرا می گیرد
۷٫ گریه کنید

اگر شرایط بیش از حد وخیم شد حتما به خلوت رفته و اشک بریزید گریه نوعی واکنش دفاعی از بدن است تا هیجانات موجود تخیله شود. از اشک ریختن نترسید و اگر غرور شما اجازه نمی دهد در تنهایی این کار را بکنید
۸٫ با دوستانتان بیرون بروید

دوستان خوب همیشه به انسان روحیه می دهند حتما خنده را به لبان شما هدیه می دهند، اگر امکانش بود حتما با دوستانتان به بیرون بروید و کمی تفریح کنید مسلما روحیه شما بهبود خواهد یافت. آنها با شما در مورد موضوعات گوناگون حرف می زنند و فکرتان را از آشفتگی دور می کنند
۹٫ چای بنوشید


در آخر به همه توصیه می کنم که در این شرایط یک لیوان چای داغ برای خودتان بریزید و و درنهایت آرامش جلوی تلویزیون و یا در هنگام انجام کارهایتان و یا در حال مطالعه یک کتاب از نوشیدن آن لذت ببرید.

امیدوارم این راهکار ها مفید واقع شود و انرژی و آرامش را به شما هدیه دهد

 
آخرین ویرایش:
بالا پایین