Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

شستن طلا و نقره بدون سیاه شدن

اطلاعات موضوع

Kategori Adı مطالب جالب و خواندنی
Konu Başlığı شستن طلا و نقره بدون سیاه شدن
نویسنده موضوع barbod
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan barbod

barbod

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Mar 13, 2017
ارسالی‌ها
18
پسندها
4
امتیازها
0

اعتبار :

طلا برخلاف نقره تیره و سیاه نمی شود، ولی به مرور زمان به واسطه استفاده از آن جرم و تیرگی هایی را جذب خواهد نمود. اگر می خواهید انگشتر، دستبند، گوشواره و سایر جواهرات خود را براق و درخشان کنید کارشناسان چی بپوشم شما را با سه روش کاربردی برای تمیز کردن طلا و جواهرات آشنا خواهند نمود.
روش اول – استفاده از مایع ظرفشویی

۱- چند قطره مایع ظرفشویی را در کاسه آن گرم (نه داغ) بیاندازید؛ سپس جواهرات خود را در آن قرار دهید. بهتر است به جای آب معمولی از آب سدیم استفاده نمایید.

همچنین هرگز از آب داغ استفاده نکنید به خصوص زمانی که جواهرات شما از سنگ های قیمتی مانند اپال ساخته شده باشند، چرا که وجود آب داغ سبب ترک خوردن آن ها خواهد شد.

۲- اجازه دهید ۱۵ دقیقه جواهرات درون مایع باقی بماند تا محلول تهیه شده به جرم های موجود در جواهرات معاصر رسوخ کند.

۳- به آرامی با مسواکی که دارای برسی نرم است بر روی نقاط مختلف جواهر بکشید تا جرم از بین برود. دقت داشته باشید که چنانچه برس مسواک زبر باشد باعث ایجاد خراشیدگی برروی جواهر شده و از زیبایی آن خواهد کاست.

۴- در این مرحله جواهر را زیر شیر آب گرم (نه داغ) بگیرید و به شستن آن بپردازید تا جرم ها به خوبی شسته شوند. در این مرحله نیز دقت داشته باشید که آب داغ نباشد.

۵- بعد از آبکشی جواهر آن را بر روی یک پارچه نرم و یا یک هوله قرار دهید تا به خوبی خشک شود. تا مادامی که جواهرات خشک نشده اند از آن ها استفاده نکنید زیرا باعث حساسیت های پوستی خواهند شد.
روش دوم – استفاده از خمیر دندان

۱- مقدار بسیاری کمی از خمیر دندان و آب را با یکدیگر مخلوط کنید. خمیر دندان برای پاک کردن جرم ها بسیار عالیست و به سرعت جواهرات شما درخشندگی روزهای ابتدایی خود را بدست خواهد آورد. در این مرحله مقداری خمیر دندان را به یک مسواک با برس نرم زده و با کشیدن مسواک به نقاط مختلف جرم ها را از آن خواهید زدود. تنها نکته ای که باید به خاطر بسپارید آن است که برس مسواک باعث خراشیدگی جواهرات شما نشود.

۲- در مرحله آخر نیز جواهر را زیر شیر آب بگیرید و آبکشی را آغاز کنید تا جرم ها و کثیفی ها به خوبی جدا شوند.
روش سوم – استفاده از آب جوش

۱- استفاده از آب جوش برای جواهراتی که سنگ های قیمتی مانند مروارید، اپال و … که بسیار ظریف هستند و ممکن است با قرار گرفتن در آب جوش ترک بخورند اصلا مناسب نیست! از این روش تنها برای تمیز کردن جواهراتی که از سنگ های بسیار محکم مانند الماس و یا جواهراتی که تماما از طلا ساخته شده اند استفاده می شوند. همچنین به خاطر داشته باشید که قرار گرفتن در آب جوش ممکن است باعث از بین رفتن چسب های به کار رفته در جواهرات شود.

۲- برای شروع مقداری آب را درون ظرف ریخته و اجازه دهید تا به طور کامل به جوش آید. نیازی نیست که مقدار زیادی آب را به جوش آوردید همین که جواهرات در آن غوطه ور گردد کافیست.

۳- سپس آبی که جوش آمده را بر روی جواهرات بریزید به طوری که تمام آن درون آب جوش قرار گیرد.

۴- اجازه دهید تا آب خنک شود. اگر رنگ آب تیره شد نگران نباشید چرا که جرم ها و کثیفی ها جدا شده اند و جواهرات شما درخشان! فقط تا زمانی که آب خنک نشده است به جواهرات دست نزنید و سپس به کمک یک هوله لطیف جواهرات خود را پاک نمایید.
http://alef-dall.com
 
بالا پایین