Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

فهم فرآیند کرال کردن (Crawling) سایت

اطلاعات موضوع

Kategori Adı اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات
Konu Başlığı فهم فرآیند کرال کردن (Crawling) سایت
نویسنده موضوع keyvan5280
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan keyvan5280

keyvan5280

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
May 27, 2021
ارسالی‌ها
59
پسندها
16
امتیازها
8
محل سکونت
رشت
وب سایت
technology.b88.ir
تخصص
نرم افزار
دل نوشته
هی روزگار
بهترین اخلاقم
صبورم
مدل گوشی
سیم کارت
تیم ایرانی مورد علاقه
برند گوشی
تیم باشگاهی مورد علاقه
تیم ملی مورد علاقه
جنسیت
نوع آنتی ویروس
ماه تولد

اعتبار :

گام اول در بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای سئو تکنیکال، اطمینان حاصل کردن از این است که موتورهای جستجو به طور موثر می‌توانند آن را کرال کنند. کرال کردن جزء مهمی از نحوه عمل موتورهای جستجو است. کرال کردن زمانی رخ می‌دهد که موتورهای جستجو از لینک‌ها در صفحاتی که در مورد آنها اطلاع دارند پیروی کرده و صفحاتی را پیدا می‌کنند که قبلاً دیده نکرده‌اند. به عنوان مثال، هر بار که ما پست‌های جدیدی را منتشر می‌کنیم، آنها را به صفحه آرشیو وبلاگ خود اضافه می‌کنیم. بنابراین در زمان بعدی که یک موتور جستجو مانند گوگل وبلاگ ما را کرال می‌کند، لینک‌های اخیراً اضافه شده به پست‌های جدید ما را مشاهده می‌کند. و این یکی از راه‌هایی است که گوگل پست‌های جدید ما را کشف می‌کند. اگر می‌خواهید صفحات خود در نتایج جستجو ظاهر شوند، باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که به موتورهای جستجو قابل دسترسی هستند. برای انجام این کار چندین راه وجود دارد:

ایجاد ساختار دوستانه با سئو (SEO-Friendly Site Architecture)
ارسال نقشه وب‌
سایت به گوگل (Submitting Your Sitemap to Google)

ایجاد ساختار دوستانه با سئو (SEO-Friendly Site Architecture)

ساختار وب‌سایت، همچنین به نام ساختار سایت، نحوه ارتباط صفحات درون وب‌سایت شماست. یک ساختار وب‌سایت موثر، صفحات را به گونه‌ای سازماندهی می‌کند که به کرال‌کردن سریع و آسان محتوای وب‌سایت شما کمک می‌کند. بنابراین هنگامی که ساختار وب‌سایت خود را تعیین می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که تمامی صفحات تنها چند کلیک از صفحه اصلی شما دور نیستند. مانند این:

در ساختار وب‌سایت بالا، تمامی صفحات به یک سلسله مراتب منطقی سازماندهی شده‌اند. صفحه اصلی به صفحات دسته‌بندی لینک می‌دهد. و سپس صفحات دسته‌بندی به زیرصفحات فردی در وب‌سایت لینک می‌دهند. این ساختار همچنین تعداد صفحات یتیم (Orphan Pages) را کاهش می‌دهد. صفحات یتیم صفحاتی هستند که هیچ لینک داخلی اشاره‌ای به آن‌ها ندارند و این ممکن است کرال‌کردن و کاربران را به پیدا کردن این صفحات دشوار کند (گاهی اوقات غیرممکن). برای رفع این مشکل می‌توانید از لینک‌های داخلی بر روی صفحات غیریتیم (غیر یتیم) استفاده کنید که به صفحات یتیم اشاره می‌کنند.

پس از پیدا کردن نقشه وب‌سایت خود، آن را از طریق Google Search Console به گوگل ارسال کنید. برای انجام این کار، به Google Search Console بروید و در منوی کناری به “Indexing” > “Sitemaps” بروید. سپس آدرس URL نقشه وب‌سایت خود را در جعبه خالی قرار داده و “ارسال” را بزنید. بعد از اینکه گوگل نقشه وب‌سایت شما را پردازش کند، باید پیام تأییدی مشابه این را ببینید:

منبع: https://mize-seo.ir/
 
بالا پایین