Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

پاک ترین ساحل کشور کجاست؟

اطلاعات موضوع

Kategori Adı استان سیستان و بلوچستان
Konu Başlığı پاک ترین ساحل کشور کجاست؟
نویسنده موضوع پــــــــــرستو
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan نبات

پــــــــــرستو

مــدیـر بـازنشـسـتـه
تاریخ ثبت‌نام
Jun 26, 2013
ارسالی‌ها
824
پسندها
1,491
امتیازها
93
محل سکونت
شیراز
تخصص
ضــــد حال زدن , رک گویی
دل نوشته
قلــبها دریچه نفوذند انکــس که صادقانه نفوذ کند پایدارترین مهمان دل استـ
مدل گوشی
سیم کارت

اعتبار :


[h=1][/h] ستاد پاکسازی سواحل شهر چابهار متشکل از اعضای سازمان حفاظت محیط زیست ، مسئولان شهرستان چابهار و سازمانهای مردم نهاد، تشکیل شد.

سیبه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، در راستای تفاهم نامه زیست محیطی فی مابین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور ستادی در شهرستان چابهار، ستاد پاکسازی سواحل شهر چابهار متشکل از احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و حمید جلالوندی مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست و سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان و اعضای این کمیته در شهرستان چابهار شامل اعضای شواری شهر ، فرماندار ، شهردار ، سازمانهای مردم نهاد برگزار شد.

بنابر این گزارش ، در این نشست مقرر شد با یک برنامه منسجم و هماهنگ و با حضور گسترده مسئولان و مردم چابهار سواحل این شهرستان پاکسازی و همچنین تعداد یک میلیون اصله نهال نیز در طی یک برنامه ی کوتاه مدت در این شهرستان کاشته شود تا یکی از مهمترین بنادر ایران ، چهره ای زیست محیطی و سبز به خود بگیرد.
احمد علی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست به نقش و اهمیت محیط زیست سالم در مسیر توسعه اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تفاهم نامه مابین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور برای اجرای طرح ساماندهی پسماندهای ساحلی است و حضور و استقبال گسترده مردم و مسئولان چابهاری مثال زدنی و در خور تقدیر است .
این گزارش می افزاید، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست گفت: محیط زیست سالم مستلزم محیط زیستی پیشرو و پویاست و خوشبختانه امروز این فرآیند به خوبی در سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار قرار دارد.
وی در ادامه به اولین نشست مشورتی محیط زیست دریایی و مدیران مناطق آزاد را در طی هفته های گذشته در چابهار اشاره کرد و گفت: این اقدام زیست محیطی که مشارکت مردم و مسئولان را بصورت داوطلبانه و مسئولانه در خود جای داده است ، می تواند چشم اندازهای مناسبی برای توسعه ی پاک بندر چابهار و ابعاد سواحلی پاک و نمونه برای سایر سواحل کشور در کارنامه داشته باشد.

گفتنی است، این جلسه با حضور گسترده مسئولان سازمانی و محلی شهرستان چابهار تشکیل شد.
 

نبات

کاربر انجمـن :)
تاریخ ثبت‌نام
Sep 18, 2020
ارسالی‌ها
1,851
پسندها
4,731
امتیازها
113
جنسیت

اعتبار :

سفری شگرف به روستای درک چابهار​

روستای درک زرآباد به عنوان یکی از مناطق ویژه گردشگری در استان سیستان و بلوچستان است که به دلیل نزدیکی به منطقه آزاد چابهار به روستای درک چابهار نیز معروف است.
روستایی که در ۱۷۰ کیلومتری جنوب چابهار، در امتداد سواحل دریای مکران و ۱۰ کیلومتری زرآباد قرار گرفته که در خود جاذبه ای به زیبایی پیوند دریا با صحرا را به رخ می‌کشد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران

بنا بر اعلام کارشناسان روستای درک چابهار در کنار دارا بودن ویژگی دریا و صحرا، صاحل این منطقه نیز از چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی در فاصله نزدیک به هم برخوردار است، همچنین جنگل‌های حرا و خور باستانی گالک به طول ۶ کیلومتر و با وسعت ۵۲ هکتار در این منطقه ویژه جای گرفته است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران


اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، زمان سفر خود را در ایام اواخر آبان تا اوایل فصل بهار برنامه ریزی کنید زیرا فصل تابستان دیدن این روستا پیشنهاد نشده اگرچه این روستا به دلیل وزش باد‌های موسمی کمی خنک‌تر از مناطق اطراف خود است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران


یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این روستا و جاذبه‌ای که نباید در روستای درک از دست داد منظره غروب و طلوع خورشید است، طلوع در درک چابهار در کویر آغاز و غروب آفتاب در دریا رخ می‌دهد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران
 
  • Love
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy

نبات

کاربر انجمـن :)
تاریخ ثبت‌نام
Sep 18, 2020
ارسالی‌ها
1,851
پسندها
4,731
امتیازها
113
جنسیت

اعتبار :

تلاقی کویر و دریا.......خیره کننده نیست؟.

.
.
 
  • Love
واکنش‌ها[ی پسندها]: eLOy
بالا پایین