Welcome!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SignUp Now!

چند مورد از خواص شگفت انگیز انجیر خشک

اطلاعات موضوع

Kategori Adı میوه و سبزیجات
Konu Başlığı چند مورد از خواص شگفت انگیز انجیر خشک
نویسنده موضوع jomong
تاریخ شروع
پاسخ‌ها
بازدیدها
اولین پسند ارسالی
Son Mesaj Yazan jomong

jomong

کاربر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
Jul 21, 2023
ارسالی‌ها
3
پسندها
0
امتیازها
1
وب سایت
palezz.ir
تیم ایرانی مورد علاقه
تیم باشگاهی مورد علاقه
جنسیت

اعتبار :

انجیر نیروگاهی از مواد مغذی به ویژه مواد معدنی است. خوردن انجیر بخصوص انجیر خشک می تواند فواید زیادی برای سلامتی بدن داشته باشد. در قسمت زیر چند مورد از خواص شگفت اور این میوه آورده شده است.

1. سرشار از مواد معدنی
انجیر سرشار از مواد معدنی مانند منگنز، روی، منیزیم و آهن است. میزان بالای فیبر و آنتی اکسیدان موجود در این میوه خشک به محافظت در برابر عدم تعادل هورمونی در زنان و مشکلات مربوط به یائسگی کمک می کند. به زنانی که با PMS دست و پنجه نرم می کنند خوردن انجیر توصیه می شود.

2. سطح گلوکز خون را کنترل می کند
انجیر خشک حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که به تعادل قند خون بدن کمک می کند. مطالعات مختلف نشان داده اند که اسید موجود در انجیر موجب کاهش سطح قند خون بدن می . مصرف انجیر خیسانده سطح گلوکز خون را در دیابت نوع دوم کنترل می کند. می توانید این میوه خشک را با افزودن انجیر در غذاهایی مانند اسموتی، سالاد و جو دوسر در رژیم غذایی خود بگنجانید.

3. به دستگاه گوارش کمک می کند
فیبر بالای انجیر به حفظ حرکات روده کمک می کند. افرادی که از یبوست رنج می برند برای حفظ سلامت روده می توانند چند عدد انجیر را در طی روز بخورند تا علائم مربوط به بیماریشان کمتر شود. یکی از دلالیل اصلی بسیاری از بیماریها بخصوص بیماریهای مربوط به دستگاه گوارش استفاده از مواد غذایی نامناسب و خوردن فست فودها و غذاهای آماده است متاسفانه این روزها میزان مصرف آجیل و خشکبار که از سالمترین مواد غذایی هستند بسیار کم شده است انجیر خشک هم از این مورد مستثنا نیست. یکی از مهمترین دلایل آن هم بالا بودن قیمت انجیر خشک است . خرید بدون واسطه از کشاورز می تواند یک راه حل عالی برای کاهش هزینه ها باشد.

4. سطح فشار خون را کاهش میدهد
آنتی اکسیدان های موجود در انجیر می توانند به از بین بردن رادیکال های آزاد از بدن کمک کنند و در عین حال سطح فشار خون را کاهش دهند. این می تواند با جلوگیری از انسداد عروق کرونر به تقویت سلامت قلب منجر شود. چند مطالعه همچنین نشان داده اند که انجیر می تواند سطح تری گلیسیرید را در بدن کاهش دهد که باعث بهبود سلامت قلب می شود.

5. استخوان ها را سالم نگه می دارد
استخوان های شما با داشتن دوز مناسب کلسیم سالم نگه داشته می شوند. بدن ما به خودی خود کلسیم تولید نمی کند، بنابراین باید کلسیم مورد نیاز بدن را از منابع خارجی مانند سویا، شیر، سبزیجات برگ سبز و انجیر خشک بدست آوریم.
 
آخرین ویرایش:
بالا پایین